Šodien Valsts sekretāru sanāksmē tika izsludināts Finanšu ministrijas sagatavots noteikumu projekts par kārtību, kādā izsniedzama algas nodokļa grāmatiņa ar mērķi vienkāršot un samazināt dokumentu apriti starp Valsts ieņēmumu dienestu (VID), nodokļa maksātāju un darba devēju.
Tā piemēram, paredzēts, ka nodokļa maksātājs informāciju par izmaiņām saistībā ar apgādībā esošajām personām turpmāk varēs iesniegt arī elektroniski. Savukārt nodokļa maksātājam, kas veic saimniecisko darbību un nav darba attiecībās ar darba devēju, grāmatiņa VID vairs nebūs jāiesniedz, jo VID, izmantojot tā rīcībā esošo informāciju, nodrošinās, ka nodokļa maksātājam netiks piemērots iedzīvotāju ienākuma nodokļa neapliekamais minimums saimnieciskās darbības ienākumam un algota darba ienākumam vienlaicīgi. Tādējādi nodokļa maksātājs, kas veic saimniecisko darbību un nav darba attiecībās ar darba devēju, nodokļu grāmatiņu varēs glabāt pie sevis līdz stāsies darba attiecībās. Invalīdam, ja tas iegūst vai zaudē tiesības uz nodokļa papildu atvieglojumu, vairs nebūs jāiet uz VID, bet viņš 10 dienu laikā par to varēs informēt darba devēju vai citu institūciju, kurā ir iesniegta grāmatiņa, uzrādot Invalīda apliecību. Darba devējs vai cita institūcija, kurā ir iesniegta grāmatiņa, veiks attiecīgu ierakstu grāmatiņā. Noteikumu projektā, ievērojot Mikrouzņēmumu nodokļa likumā paredzēto, arī noteikts, ka mikrouzņēmuma darbinieks, uzsākot darba attiecības ar mikrouzņēmumu nodokļa maksātāju, grāmatiņu iesniedz mikrouzņēmumā. Ja mikrouzņēmuma darbinieks ir darba attiecībās ar vairākiem mikrouzņēmumu nodokļa maksātājiem, grāmatiņu būs jāiesniedz vienā no mikrouzņēmumiem un iesnieguma veidā jāinformē pārējie mikrouzņēmumi par grāmatiņas iesniegšanu konkrētajā mikrouzņēmumā.