Parlamentārais sekretārs: Par bankrotu neviens vēl nav paziņojis, tā ir šantāža

© Ekrānuzņēmums

Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas prezidents Ivo Ošenieks TV24 izteica bažas par iespējamo sabiedriskā transporta uzņēmumu, kas veic autobusu pārvadājumus Latvijas reģionos, bankrotu. Savukārt Satiksmes ministrijas (SM) parlamentārais sekretārs Ģirts Dubkēvičs (“Progresīvie”) pauda viedokli, ka par bankrotu neviens vēl nav paziņojis un te ir arī nedaudz tāds šantāžas elements, bet SM meklē risinājumus un ir gatava kompromisam.

“Ir diezgan slikta situācija, ja netiks atrasta nauda un netiks grozīti ilgtermiņa līgumi, jo pirmā protesta akcija pie Ministru kabineta jau bija augustā, kur pārvadātāji pirmoreiz brīdināja, ka izmaksas pieaug ģeometriskā progresijā, un mēs negribētu nodzīvot tik tālu, lai esošie pārvadātāji ir spiesti bankrotēt. Tas reāli draud, ja ilgstoši šī problēma tika atlikta un netiks risināta,” sacīja Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas prezidents Ivo Ošenieks.

Neviens nav paziņojis par bankrotu, un Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs Ģ. Dubkēvičs atzina, ka te ir arī nedaudz tāds šantāžas elements, jo skaidrs, ka ir noslēgti līgumi, SM ir runājusi arī ar Ošenieka kungu, un arī katram līgumam tā situācija ir citāda.

Ja kopumā tas prasa 10% pieaugumu jeb 15 miljonus, tad mēs nevaram runāt par vienādu, lineāru pieaugumu, jo katrā lotē ir cita veida autobusi, cits pasažieru skaits, citas izmaksas, amortizācijas izmaksas, iegādes izmaksas, un šeit Autotransporta direkcija runā ar katru pārvadātāju atsevišķi, un skaidrs, ka risinājumi tiek meklēti un arī tiek atrasti, skaidroja SM parlamentārais sekretārs.

Līdz ar to Ģ. Dubkēvičs domā, ka situācija nav viegla un ministrija to apzinās, bet, ja ir bijis iepirkums un līgumcenas ir tikušas noteiktas, "mēs varam paskatīties arī no otras puses, kur ir vesela virkne [uzņēmumu], kas palika aiz strīpas un kas tagad nāk un saka, ka mēs būtu gatavi sniegt šo pakalpojumu".

“Mēs esam atvērti kompromisam, un mēs šo kompromisu meklēsim, un es domāju, ka kompromisam noteikti ir jābūt no abām pusēm, un mēs ministrijā tam esam gatavi,” teica G. Dubkēvičs.

“Nra.lv” jau rakstīja, ka deviņi no 11 šobrīd Latvijā palikušajiem pārvadātājiem 16. septembrī sarīkoja simbolisku protesta akciju “Viena stunda bez sabiedriskā transporta”. Tā bija 165 reģionālo autobusu reisu atcelšana vai aizkavēšana, radot neērtības apmēram pieciem tūkstošiem pasažieru.

Ar šo akciju uzņēmumi centās panākt, lai valsts izpilda prasību palielināt tagadējo pārvadājumu tāmi par 1/10 daļu papildus tai izdevumu pieauguma indeksācijai, kas iestrādāta līgumos, kādus uzņēmumi noslēdza, ja uzvarēja mazāksolīšanas konkursos par tiesībām veikt pasažieru pārvadājumos noteiktos Latvijas apgabalos (maršrutos, lotēs).