Snoras banka un Latvijas krājbanka vairs nedotu kredītu Bertoltam Flikam piederošajām Baltijas aviācijas sistēmām airBaltic valsts akciju iegādei; citus uzņēmuma akciju pircējus vērtētu, atzīst Krievijas izcelsmes miljardieris Vladimirs Antonovs.
Es zinu, kas grib nopirkt airBaltic, kas grib šajā kompānijā investēt naudu tādā vai citā ceļā. Es šos cilvēkus zinu ļoti labi. Attiecīgi viss, ko varu teikt: biļetes varat pirkt droši un lidot. Zinu noteikti, ka airBaltic darbs neapstāsies. Protams, jāpatur prātā, ka vēl ir citi, kas grib iegādāties airBaltic, intervijā Dienas Biznesam sacījis Antonovs.
Vaicāts, vai tagad būtu jāpārdod valstij piederošās akcijas, viņš atzina – viss ir atkarīgs ne tikai no valsts vai Satiksmes ministrijas pozīcijas, mums ir daudz uzraugi, piemēram, SVF, Pasaules banka. Tomēr kopumā laikam tagad pārdot nevajadzētu, jo vienkārši nebūs dārgi. Vajag izstrādāt tādu modeli, lai valsts varētu nopelnīt. Tas, ka visas aviokompānijas pārdzīvoja gadu, kas saucas «ideāla vētra», ir fakts. Visas kompānijas šodien ģenerē zaudējumus. Lielākajai Anglijas aviokompānijai Flybe, kas pārvadā 7 miljonus pasažieru, 2008. un 2009. gadā bija peļņa, 2010. gadā it kā peļņa un tad sākās – 27 miljonu sterliņu mārciņu zaudējumi. Neviens neko nezaga, visi pārvadātāji cieš zaudējumus, jo tāda ir objektīvā situācija – degvielas cenu pieaugums, decembris, kad laika apstākļi bija murgs, u.c. Šodien situācija ir stabilizējusies, kompānijas pārskata izmaksas. Tomēr par airBaltic teikt, ka zaga un nozaga tikpat cik investēja – tas ir analfabētiski.
Turklāt - airBaltic ir valsts aktīvs un jebkurā valstī valsts aktīvs ir lieta, kas jāmīl un jāglābj. Šobrīd izvērtusies pārāk vētraina diskusija. Pārdot nav problēma, tas nav smagums, ko grūti nomest. Ar airBaltic viss būs labi, tā Antonovs.