Šodien vairāki Swedbank klienti ir saņēmuši viltus e-pastus it kā bankas vārdā ar lūgumu apstiprināt savu e-pasta adresi, noklikšķinot uz saites, kurā pēc tam tiek lūgts ievadīt internetbankas paroles, biznesa ziņu portālam BNN.LV paziņoja bankas preses sekretāre Kristīne Jakubovska.
«Mēs aicinām cilvēkus nekādā gadījumā to nedarīt un šo e-pastu izdzēst. Šis ir klasisks pasaulē izplatīts veids, kā mēģina maldināt cilvēkus un uzzināt viņu konfidenciālos datus», skaidroja viņa, uzsverot, ka banka nekad nelūgs no klienta rekvizītus, kuri nepieciešami elektronisko pakalpojumu izmantošanai.
Izsūtītie e-pasti ir noformēti tā, lai maksimāli atgādinātu bankas korporatīvo stilu. Šādu e-pastu, ko starptautiski sauc par „phishing”, mērķis ir iegūt personas konfidenciālos datus.
Banka par šo gadījumu sāka izmeklēšanas procesu.