Lielveikali: pircēji pārņēmuši ieradumu taupīt vienmēr un visur

Vairāk nekā 80% Latvijas iedzīvotāju ar mērķi ietaupīt regulāri izmanto lielveikalu tīklu aktīvos akcijas preču piedāvājumus.

Atbildot uz jautājumu, cik bieži pārskata lielveikalu tīklu reklāmas bukletus ar akcijas preču piedāvājumiem, lai iegādātos preces lētāk, 21% respondentu atzīst, ka dara to regulāri, 60% aptaujāto – neregulāri, 18% norāda, ka lielveikalu atlaides viņus neinteresē, informē Gudriem.lv.

Procentuāli visvairāk lielveikalu akcijas preču piedāvājumos ieinteresētas ir daiļā dzimuma pārstāves – atlaidēm regulāri seko līdzi 25% sieviešu un 13% vīriešu. Turklāt vīriešu, kurus šīs akcijas neinteresē (29%), ir divas reizes vairāk nekā sieviešu (13%).

Lielveikalu atlaides visvairāk interesē iedzīvotājus vecumā no 40 līdz 49 gadiem – 86% šīs vecuma grupas pārstāvju seko līdzi akcijas preču piedāvājumiem regulāri vai bieži. Vismazāk aktīvie akcijas preču pircēji ir jaunieši vecumā līdz 19 gadiem – lielveikalu atlaides neinteresē katru ceturto šīs vecuma grupas pārstāvi. Tajā pašā laikā pircēji vecumā virs 50 gadiem par lielveikalu akcijas preču piedāvājumiem interesējas mazāk (83%) nekā iedzīvotāji vecumā no 30 līdz 39 gadiem (85%).

Komentējot šos aptaujas rezultātus, lielveikalu tīklu Rimi Latvija, Maxima un Top! pārstāvji norāda, ka pēdējo pāris gadu laikā akcijas piedāvājumi galvenajās pārtikas produktu grupās ir veicinājušas pavisam jauna un populāra lielveikalu darba formāta izveidi. Tas ir viens no retajiem gadījumiem, kad ieguvēji ir visas trīs puses – gan pircējs, kurš cenšas ietaupīt uz pārtikas produktu rēķina, gan ražotājs, kura mērķis ir veiksmīgi virzīt un realizēt preci tirgū, gan arī tirgotājs, kuram akcijas preces nodrošina apgrozījuma pieaugumu, skaidro Rimi Latvija pārstāve Zane Eniņa.

Saskaņā ar lielveikalu tīkla Top! pārstāvju SIA Iepirkumu grupa rīcībā esošo informāciju, akcijas preces veido vairāk nekā pusi jeb 60 līdz 70% pircēju ikdienas iepirkumu groza satura.

Vēl pirms pieciem gadiem, kad tikai sākām sūtīt bukletus ar aktuālajiem akcijas preču piedāvājumiem, iedzīvotāji bieži zvanīja un lūdza, lai viņiem tos nesūta. Šobrīd situācija ir būtiski mainījusies – regulāri saņemam zvanus ar lūgumiem iekļaut šo bukletu saņēmēju sarakstā noteiktas adreses, lai cilvēkiem būtu pieejama informācija par akcijas precēm. Tas kārtējo reizi pierāda, ka mūsdienu pasaulē pircēja izvēli, iegādājoties to vai citu produktu, nosaka taupība un pragmatisms, teic Maxima pārstāvis Ivars Andiņš.

Lielveikalu tīklu pārstāvji ir pārliecināti, ka pircēju pastiprinātā interese par akcijas precēm saglabāsies arī pēc kopējās valsts ekonomiskās situācijas uzlabošanās un Latvijas iedzīvotāju labklājības līmeņa pieauguma.

Eniņa uzskata, ka akcijas preču pieprasījums turpmāk nemazināsies arī tāpēc, ka to izdevīgumu ir novērtējuši preču ražotāji. Proti, praksē preču pārdošanas apjomi akcijas ietvaros nereti palielinās par 20 līdz 30%. Savukārt ražotāja apgrozījums, ņemot vērā tās vai citas preces atlaides apjomu, var palielināties pat 10 līdz 20 reizes. Tādējādi, lai arī šādas akcijas ražotājiem nenodrošina lielu peļņu, viņi tās nereti izmanto kā mārketinga triku, lai iepazīstinātu patērētājus ar jauniem produktiem vai reklamētu jau zināmas preces.

Ekonomika

Saistībā ar e-adreses problēmām ir apzinātas amatpersonas, kuras nav atbildīgi pildījušas savus darba pienākumus, un tām līdz pirmdienai, 16.decembrim, ir jāiesniedz rakstiski paskaidrojumi, žurnālistus piektdien informēja Valsts digitālās attīstības aģentūras (VDAA) direktors Jorens Liops.

Svarīgākais