Mainījies "Tallink Grupp" akciju kontrolpaketes turētājs

© pixabay.com

Lietuvas Konkurences padome pirmdien atļāvusi Igaunijas investīciju kompānijai "Infortar" iegādāties 21,71% Igaunijas prāmju un viesnīcu operatora "Tallink Grupp" akciju, tādējādi palielinot savu līdzdalību uzņēmumā līdz 68,47%.

"Ierosinātā koncentrācija neradīs vai nenostiprinās dominējošo stāvokli un būtiski nekavēs konkurenci attiecīgajos tirgos," norādīja Lietuvas Konkurences padome.

Ar "Infortar" saistītie uzņēmumi Lietuvā pārdod dabasgāzi un elektroenerģiju. Grupa kontrolē Igaunijas lielāko gāzes uzņēmumu "Eesti Gaas", pārvalda citu enerģētikas infrastruktūru, ražo biometānu un saules enerģiju, pārvalda nekustamo īpašumu (viesnīcas, birojus, daudzfunkcionālas uzņēmumu telpas u. c.), pārdod celtniecības materiālus, traukus un virtuves piederumus, kā arī sniedz poligrāfijas, lauksaimniecības, taksometru un citus pakalpojumus.

Ar "Tallink Grupp" saistītie uzņēmumi Baltijā pārvalda viesnīcas un "Burger King" franšīzi, pārdod kosmētiku, apģērbus, aksesuārus, mājas un sadzīves tehniku, dzērienus, kā arī nodrošina pasažieru un kravu pārvadājumus Baltijas jūras reģionā starp Igauniju, Somiju un Zviedriju. "Tallink Grupp" pieder zīmoli "Tallink" un "Silja Line".

Jau ziņots, ka augusta beigās arī Latvijas Konkurences padome atļāva "Infortar" iegūt izšķirošu ietekmi "Tallink Grupp" kapitālā.

Infortar" publisko un brīvprātīgo akciju atpirkšanas piedāvājumu pieņēmuši 21,71% "Tallink Grupp" akciju īpašnieku, tādēļ "Infortar" investēs 88,8 miljonus eiro, lai iegādātos "Tallink Grupp" akcijas un palielinātu kontroli kompānijā līdz 68,47%.

"Tallink Grupp" peļņa pērn salīdzinājumā ar 2022.gadu pieauga nepilnas 5,7 reizes, sasniedzot 78,9 miljonus eiro.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.