Trešdiena, 17.aprīlis

redeem Rūdis, Rūdolfs, Viviāna

arrow_right_alt Ekonomika \ Latvijā

Edgars Rinkēvičs nokaitināts: Ja neripo vilcieni, tad jāripo galvām

© Dmitrijs Suļžics/MN

Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs, komentējot nedienas ar "Pasažieru vilcienu", mikroblogošanas vietnē "X" ierakstījis: "Šis nu ir tas brīdis, kad jāsaka: ja neripo vilcieni, tad jāripo galvām".

Portāls lsm.lv vēstīja, ka nedienas ar elektrovilcieniem turpinās - pasažierus var pārvadāt tikai 40% sastāvu.

Izlasot E. Rinkēviča ierakstu, sociālo tīklu lietotāji ir tikpat sašutuši kā prezidents:

"Ja esat ar mieru, esmu gatavs Rīgas pils laukumā organizēt giljotīnu un jautru pasākumu ar pūli un ešafotu. Galvām ir jāripo!"

"Tās galvas parasti aizrotē uz citiem amatiem."

"Galvas ripināt ir labi, bet tos vilcienus mums tak vajag?"

No piegādātajiem jaunajiem elektrovilcieniem pašlaik pasažieru pārvadājumos tiek izmantoti desmit, no kuriem astoņi pārvadā pasažierus, bet divi, saskaņā ar uzņēmuma risku mazināšanas plānu, ir rezervē, savukārt pieciem sastāviem tiek veiktas dinamiskās pārbaudes, bet vēl diviem notiek papildu pārbaudes defektu novēršanai, informē “Vivi” komunikācijas un mārketinga daļas vadītājs Edgars Butāns.

Pakāpeniskā jauno elektrovilcienu atgriešana satiksmē tiek īstenota ar mērķi mazināt ietekmi uz vilcienu kustības precizitāti. “Kad tika konstatēti defekti “Škoda Vagonka” piegādātājos vilcienos, ieviesām risku mazināšanas plānu, kas paredz to, ka jaunie vilcieni iespējami mazāk kursē pa dzelzceļa vienceļa līnijām, kur vilciena apstāšanas var būtiski ietekmēt visu satiksmi un gatavībā tiek turēta vilcienu rezerve gadījumam, ja jāpārved pasažieri,” stāsta AS “Pasažieru Vilciens” valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

Viņš arī piebilst, ka vilcienu atgriešana notiek pakāpeniski pēc dinamiskajam pārbaudēm. Tās ir nepieciešamas, lai defektu konstatēšanas gadījumā neradītu ietekmi uz pasažieru pārvadājumu plūsmu. Atkarībā no novērstā defekta specifikas un ietekmes uz vilciena darbību, dinamiskās pārbaudes tiek veiktas vienu vai trīs dienas, attiecīgi nobraucot vismaz 200 vai 600 kilometru, imitējot regulāru braucienu atbilstoši kustības sarakstam.

“Vēlos uzsvērt, ka “Škoda Vagonka” līdz šim rīkojušies atbildīgi, nodrošinot gan papildu darbiniekus remontam, gan savu inženieru klātesamību dinamisko pārbaužu un regulāro reisu laikā. Viņiem dots laiks līdz marta pirmajai dekādei nodrošināt 95% jauno elektrovilcienu pieejamību pasažieru pārvadājumiem,” norāda AS “Pasažieru Vilciena” valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.