Baltijas uzņēmēji dižosies izstādē Rīgā

Baltijas uzņēmumu izstāde Ražots Baltijā 2011, kas norisināsies no 15. līdz 17. aprīlim Rīgā, Skonto hallē, solās būt vērienīga. Tā ir lieliska iespēja ne tikai iepazīstināt kaimiņvalstis un viesus ar saviem ražojumiem, bet piedāvāt tos apmeklētājiem pirms Lieldienām.

Ko mēs zinām par kaimiņiem? To, ka lietuviešiem ir labi basketbolisti, Latvijai lieliski hokejisti, bet Igaunijā ir mājvieta skype. Ražots Baltijā 2011 organizētāji ir pārliecināti, ka, apmeklējot Rīgā gaidāmo izstādi, ikvienam atklāsies daudz jauna par tuvākajām valstīm un to ražojumiem.

Šāds pasākums notiks pirmo reizi, idejas autors SIA Kelle Expo valdes loceklis Erlens Kelle uzskata, ka ne katram ir iespēja aizbraukt pie tuvajiem kaimiņiem, lai uzzinātu, ko tur ražo, tāpēc labāk ir sapulcināt visus vienuviet Rīgā: tabletes, strausi, sporta automašīnas, saliekamās mājas, zeķubikses, konfektes, bruģis, dabiskā kosmētika, rotaļlietas, saules kolektori, alus, urbji, apakšveļa, šokolādes skrubji, kūpinātas zivis, sadzīves ķīmija, trikotāža, siera izstrādājumi, elektrisks motocikls, tējas – tā ir tikai daļa no raibās produktu daudzveidības, ko varēs ieraudzīt triju Baltijas valstu kopīgajā izstādē.

«Mums ir citiem jāparāda, ka tepat Latvijā spējam ražot alternatīvās enerģijas iekārtas,» savu izvēli piedalīties izstādē Ražots Baltijā 2011 pamato SIA Sun Investments projektu vadītājs Raivis Šķērstens. «Mēs esam vienīgie Baltijas valstīs, kuriem ir pēc pašmāju tehnoloģijām izstrādāti saules kolektori, vēja ģeneratori un saules baterijas, un tie nav jāpērk citās valstīs. Jo nereti citu valstu ražojumi domāti Spānijas vai tamlīdzīgu valstu klimatiskajiem apstākļiem, un pircējs ir naudu izšķiedis vējā.»

Līdzīgi domā citi ražotāji, kas jau apstiprinājuši dalību izstādē, tostarp Igaunijas ChemiPharm, Arut Arutyunyan, Nanso Group Eesti; Lietuvas Klaipedas pienas, Cili Holdingas, Hispack Baltic, Lituanica; Latvijas SIA Pure Food, SIA Lotes Toys, a/s Olainfarm, SIA Valmiermuižas alus, SIA VIAS modular houses, SIA Piena un maizes nams Daugava, SIA OT Stils, Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas AS Rebir, Kurzemes Biznesa inkubators. Tie ir tikai daži no vairāk nekā 230 dalībniekiem, kurus varēs sastapt lielākajā šā pavasara starptautiskajā pasākumā.

E. Kelle uzskata, ka nevajag visu noniecināt un gausties, cik pie mums ir slikti, bet jāatjauno cilvēkiem ticība, vēlēšanās darboties un jāveicina lepnums par saviem ražojumiem un valsti.

Izstādē sagaidāmas arī izklaides. Bērniem bez maksas būs iespēja izmantot Annels piepūšamās atrakcijas un vizināties ar elektromobiļiem. Latvijas Fanu organizācijas teltī varēs sastapt Latvijā populārus sportistus, arī Latvijas Hokeja federācijas prezidentu Kirovu Lipmanu un iegādāties sporta atribūtiku. Yellow Army kausa izcīņas basketbolā dalībnieku karšu īpašniekiem un Rīgas Dinamo fanu kluba dalībniekiem, pie kases uzrādot kartes, maksa ieejai izstādē par latu lētāka.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.