"Publiskajā vidē pēc manas uzstāšanās TV24 "Lidl" izplatīja paziņojumu, ka es maldinu par desu marķējuma nepilnībām. Taisnība "Lidl", ka marķējumā ir norādīts gaļas sastāvs. Kļūdījos. Apsekojot "Lidl" veikalu konstatēju, ka marķējums ir visur. Diemžēl, ne vienmēr draudzīgs pircējam, arī man," saka Latvijas Tirgotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs Henriks Danusēvičs.
""Lidl" izturas pret klientu ne pārāk korekti. Tikai daļai desu gaļas īpatsvars norādīts skaidri salasāmi uz iepakojuma “sejas” (skat. pirmo piemērus), pārējiem tas “paslēpts”sīkā 0,8-1.2 mm rakstā daudz valodīgā etiķetē. Atsevišķiem produktiem nesalasāmā veidā (skat. melnos burtus uz caurspīdīga iepakojuma tumšam produktam). Eiropas Komisija pašreiz gatavo grozījumus Pārtikas direktīvā, lai padarītu marķējumu patērētājam saprotamāku.
Tāpat doktordesa neatbilst tās standartam (gaļas sastāvs tikai 68%, satur cieti, kuras klātbūtne doktora desā nav pieļaujama. Ja tomēr to lieto, tad jānorāda kvantitatīvi pievienoto daudzumu). "Lidl" doktordesas (65% gaļas) nosaukums maldina, jo parastā vārāmā desa (73% gaļas), kuru patērētājs uztver kā sliktākas kvalitātes, ir ar būtiski lielāku gaļas sastāvu un nesatur cieti. Tāpat patērētājam nav itin nekādas skaidrības, cik gaļas ir palicis kūpinātās desiņās pēc to apstrādes.Tas, ka 100g saražoti no 105 g vai 185 g gaļas, nedod nekādu skaidrību par ražošanas zudumiem un gaļas atlikumu produktā.
Attiecībā uz citiem produktiem arī atrodamas nepilnības. Tā redīsi vienā gadījumā norādīti ar pareizu cenu (par svara mērvienību -250g), otrā gadījumā - ar svara mērvienību, kuras ekvivalentu neatradu nevienā likumā - buntīte. Pircējiem, kas pieraduši pie pārējiem Latvijas veikaliem grūtības rada sāls atrašana. Ja ierasti to meklējam pie cukura, cietes utml, tad "Lidl" ta ir plauktā iepretim gaļas produktu saldējamām vitrīnām. Jau ilgstoši sāls tiek piedāvāta bojātā iepakojumā, kurš viegli plīst pat plauktā esot.
Un rekomendācijas pircēju ērtību uzlabošanai. "Lidl" ir ātrākās kases un kasieri Latvijā. Taču aiz kases ir maza platība noskanētajām precēm un pircēji parasti netiek ātrumā līdz kasieriem, pārceļot preces atpakaļ grozā vai iepakojuma maisā. Tas rada stresu, jo jūties vainīgs, ka citiem jāgaida uz tavu „čammāšanos”. Tāpat neveiksmīgs ir ratiņu novietojums. Tie ir garas nožogojumu rindas dziļumā. Gan ieiet/iziet neērti, gan citiem jāgaida, kad atbrīvosies pieeja nākošajiem ratiņiem," lasāms paziņojumā.