Šogad autotirgotāja "Moller Auto" līdz septiņus gadus vecu auto tirgus audzis par aptuveni 20%, salīdzinot ar 2022.gadu, aģentūru LETA informēja "Moller Auto" uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā Izīda Gerkena.
Uzņēmuma finanšu rezultāti Latvijā liecina, ka šī gada oktobrī apgrozījums lietoto auto segmentā audzis par 87%, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, savukārt novembrī tas pieaudzis par 57%.
Vienlaikus "Moller Auto" finanšu rezultāti Baltijā liecina, ka oktobrī apgrozījums lietoto auto segmentā bija par 65% lielāks nekā pērn oktobrī, bet novembrī - par 39% lielāks nekā pērn attiecīgajā mēnesī.
"Aizvadītie divi mēneši šogad iezīmē uzņēmuma rekordus lietoto auto pārdošanā, un nozīmīgos rādītājus var skaidrot ar pircēju vēlmi iegādāties arvien jaunākus lietotos auto," papildina Gerkena.
Uzņēmumā arī informē, ka šogad decembrī līdz šim pirktākie lietotie auto bijuši "Volkswagen Passat", "Škoda Kodiaq" un "Volkswagen Tiguan", savukārt novembrī un oktobrī pirktākie bija "Volkswagen Tiguan", "Volkswagen Golf" un "Volkswagen Passat".
Gerkena arī norāda, ka šogad "Moller Auto" būtiski paplašināja lietoto auto piedāvājumu - papildu "Volkswagen" un "Audi" lielākā apjomā pieejami arī tādi zīmoli kā "Škoda" un "Volvo".
Pircēju interesi esot veicinājušas arī izmaiņas uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa aprēķināšanas kārtībā. Tādējādi biznesa klienti arvien vairāk interesējas par uzlādējamās hibrīda automašīnas iegādi.
Prognozējot pieprasījumu mazlietoto auto tirgū 2024.gadā, Gerkena norāda, ka segments saglabās stabilu izaugsmi, jo pircēji Latvijā labprāt izvēlas lietotas automašīnas, novērtējot tās vienlīdz augstu kā jaunas automašīnas.