"Brīnumi mēdzot notikt, sevišķi pirms Ziemassvētkiem, taču tas pilnīgi droši nav airBaltic gadījums," komentējot "airBaltic" 3. ceturkšņa rezultātus vietnē "Facebook" raksta Aivars Strakšas.
"Satiksmes ministram laikus jādomā, kā jau tagad sagatavot savu kolēģi no Finanšu ministrijas 200 miljonu eiro "airBaltic" glābšanas operācijai nākošā gada vasarā, kad būs jāizpērk obligācijas," raksta A. Strakšas.
Viņš pieļauj, ka "airBaltic" varētu pabeigt 2023. gadu ar apmēram 10 miljonu eiro lielu peļņu, ja vien nebūs negatīvas ietekmes no valūtas kursu svārstības. "Taču šeit ir jāpiebilst, ka panākumu atslēga šim gadam slēpjas spējā sarunāt ar lidmašīnu vai dzinēju ražotājiem kompensācijas par radītajiem zaudējumiem. No pārskata noprotams, ka dzinēju radītās problēmas nav atrisinātas un galu tām vēl neredz. Citiem vārdiem sakot, airBaltic ir vienkārši iegrābies. Pirmajā pusgadā uzņēmums saņēma 45 miljonu eiro kompensācijās un par 3. ceturksni oktobrī ir parakstīta vienošanās vēl par 22 miljonu eiro lielām kompensācijām. Ja par šī gada pirmajiem deviņiem mēnešiem ir nopelnīti 9,6 miljoni eiro, tad kompensācijās kopā būs saņemti jau 67 miljoni eiro. Tāpat ceturkšņa pārskatā ir norādīts, ka problēmu ar rezerves daļām dēļ 3. ceturkšņa laikā vidēji 8,4 (20%!!!) lidmašīnas ir palikušas uz zemes un gaidījušas remontu. Šo lidmašīnu vietā "airBaltic" ir bijis spiests nomāt lidmašīnas no citām kompānijām, kas radīja papildus izmaksas," skaidro A. Strakšas.
Pēc viņa teiktā, pirmo reizi airBaltic finanšu pārskatā parādās šaubas par spēju izpirkt obligācijas.
A. Strakšas nesaprot arī Gausa vēlmi grib pirkt vēl 20 vai pat 50 lidmašīnas, ja pat finansiāli veiksmīgās "Airline Emirates" prezidents Tims Clarks paziņoja, ka nepirks "Airbus" lidmašīnas, kamēr netiks atrisināta problēma ar dzinējiem.
Visu A. Strakšas veidokli var izlasīt šeit: