"airBaltic" veic jaunu pasūtījumu - plāno "Airbus A220-300" floti palielināt līdz 100 lidmašīnām

© Dmitrijs SUĻŽICS, MN

Šodien, 2023.gada 13.novembrī, aviācijas izstādē Dubai Airshow 2023 Latvijas lidsabiedrība airBaltic un lidmašīnu ražotājs Airbus paziņoja par 30 Airbus A220-300 lidmašīnu iegādes līgumu ar tiesībām uzņēmumam iegādāties vēl 20 šī tipa lidaparātus.

Ar šo pasūtījumu airBaltic plāno savu A220-300 floti palielināt līdz 100 lidmašīnām, tai kļūstot par lielāko A220 klientu Eiropā un vienlaikus saglabājot pozīcijas kā lielākajam A220-300 pārvadātājam pasaulē.

airBaltic prezidents un izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss): "Šis paziņojums ir nozīmīgs mirklis airBaltic vēsturē - mūsu plāns paredz pirmo reizi uzņēmuma pastāvēšanas laikā paplašināt floti līdz pat 100 lidmašīnām. Jau septiņus gadus Airbus A220-300 lidmašīnām ir būtiska loma airBaltic izaugsmē un panākumos starptautiskā līmenī. airBaltic bija pirmā lidsabiedrība pasaulē, kas uzsāka lidojumus ar A220-300, un līdz ar jauno pasūtījumu mēs turpinām būt lepni šo lidaparātu vēstnieki pasaulē. Esam pateicīgi mūsu partneriem uzņēmumā Airbus par atbalstu, uzticību un sadarbību šo gadu laikā."

"Paldies airBaltic, ka ar atkārtoto pasūtījumu esat tik lielisks A220 vēstnieks. A220 flote ir bijusi airBaltic veiksmes un izaugsmes instruments, un mēs esam īpaši lepni, ka ar šo jaunāko pasūtījumu varam paplašināt sadarbību arī nākotnē," sacīja Kristians Šērers (Christian Scherer), Airbus komercdirektors un starptautiskās daļas vadītājs. "A220 piedāvā unikālas iespējas attiecībā uz veiktspēju, neaizmirstot arī par tā pievilcību pasažieriem. Tā ir lieliska izvēle mūsu klientiem šajā svarīgajā tirgus segmentā, kuru mēs apkalpojam ar mazāku degvielas patēriņu, zemākām emisijām un troksni."

2016.gada nogalē airBaltic kļuva par pirmo lidsabiedrību pasaulē, kas uzsāka lidojumus ar A220-300, un kopš 2020.gada maija visus lidojumus veic tikai ar šī tipa lidaparātiem. Līdz šim airBaltic ar A220-300 lidmašīnām ir pārvadājusi gandrīz 13 441 000 pasažieru. Kopumā lidsabiedrība ar tām veikusi ap 150 000 lidojumu un nolidojusi vairāk nekā 328 000 stundu.

Airbus A220-300 darbības rādītāji pārsnieguši lidsabiedrības cerības, spējot uzrādīt labāku vispārējo veiktspēju, degvielas ekonomiju un ērtības gan pasažieriem, gan darbiniekiem. Lidmašīna nodrošina izcilu lidojumu ar tādām priekšrocībām pasažieriem kā platāki sēdekļi, lielāki logi, vairāk vietas rokas bagāžai, pilnveidotas labierīcības un citiem uzlabojumiem.

Turklāt lidmašīna ir arī ievērojami klusāka - tās trokšņu līmenis ir divas reizes mazāks, salīdzinot ar iepriekšējās paaudzes lidaparātiem. Šobrīd tā ir viena no efektīvākajām un videi draudzīgākajām komerciālajām lidmašīnām pasaulē, jo Airbus A220-300 ir pirmais lidaparāts, kura dzīves cikla ietekmes uz vidi deklarācija ir pilnīgi caurskatāma, palīdzot samazināt CO2 un NOX emisijas attiecīgi par 25% un 50%, salīdzinot ar iepriekšējās paaudzes lidaparātiem un industrijas standartiem.

Ekonomika

Kopējais valsts parāds jau tagad ir lielāks par Latvijas gada budžetu, bet, lai finansētu visus nākamajā gadā ieplānoties tēriņus, tas pieaugs vēl par aptuveni pusotru miljardu eiro, vēsta LTV raidījums “de facto”. Parāda apmērs gan nebūtu nekas ārkārtējs, īpaši salīdzinoties ar citām valstīm. Taču pesimistiskās ekonomikas prognozes, lielais budžeta deficīts un kredītreitingu aģentūru lielāka skepse par Latvijas situāciju uz parāda audzēšanu liek raudzīties ar lielāku piesardzību.

Svarīgākais