Politoloģe: Veikalos saukli "karš un energokrīze" izmanto kā ieganstu nemitīgi celt cenas

© Ekrānšāviņš

Raidījumā "Preses klubs" viesojās Lelde Metla-Rozentāle, politoloģe, Rīgas Stradiņa universitātes lektore un izteica savu novērojumu - ar saukli "karš Ukrainā" daudzi uzņēmēji nolemj labi nopelnīt, lai gan cenu celšanai karš nav par iemeslu.

"Redzams, ka Latvijā veikalu tīklos ar saukli "karš un energokrīze" turpina celt un celt cenas. Bet aizbraucot uz kādu citu Eiropas valsti, izrādās, ka tieši pie mums cenas ir tās augstākās. Kā tad tā? Sāk šķist, ka sauklis "karš" tiek izmantots sava personīga labuma gūšanai. Tā ir situācijas izmantošana. Tur nav apakšā matemātiski aprēķini, tikai vēlme nopelnīt," norāda politoloģe.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais