Latvijā šogad pirmajos sešos mēnešos pārdotas 11 272 jaunas vieglās automašīnas, kas ir par 19,3% vairāk nekā 2022.gada attiecīgajā periodā, liecina Auto asociācijas apkopotā informācija.
Populārākās bija "Toyota" markas vieglās automašīnas - pārdots 2121 šāds spēkrats, kas ir 18,8% no visām pārdotajām jaunajām vieglajām automašīnām un par 30,3% vairāk nekā attiecīgajā periodā gadu iepriekš.
Seko "Škoda" ar tirgus daļu 12,3% - pārdoti 1388 šādi spēkrati, kas ir par 52,5% vairāk nekā 2022.gada pirmajā pusgadā. Trešajā vietā ir "Volkswagen" - pārdotas 1337 šīs markas automašīnas, kas ir par 25,1% vairāk nekā gadu iepriekš, un to tirgus daļa veidoja 11,9%.
Ceturtajā vietā ir "Dacia", kuras tirgus daļa ar 601 pārdotu spēkratu veidoja 5,3%. "Dacia" pārdošanas apmēri, salīdzinot ar attiecīgo periodu gadu iepriekš, pieauguši par 5,8%. Savukārt populārāko automašīnu marku piecinieku noslēdz "Renault", kura tirgus daļa ar pārdotiem 533 spēkratiem veidoja 4,7%, un to pārdošanas apmēri, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, samazinājušies par 14,4%.
Auto asociācijas apkopotie dati arī liecina, ka populārākās bija "Toyota Corolla" automašīnas - pārdotas 509 šī modeļa automašīnas. Seko "Toyota Yaris Cross" (393) un "Dacia Duster" (339), kā arī "Škoda Octavia" (300) un "BMW-X5" (263).
Auto asociācija apvieno mehānisko transportlīdzekļu ražotājus, mehānisko transportlīdzekļu komponenšu un rezerves daļu ražotājus, importētājus, pilnvarotos auto tirgotājus, autorizētos mehānisko transportlīdzekļu remonta un tehniskās apkopes pakalpojuma sniedzējus.