Mājsaimniecībām igauņu elektrība pagaidām liegta

Līdz ar Latvenergo paziņojumu par elektrības tarifu kāpumu palielinājusies uzņēmumu un iedzīvotāju interese par iespēju pirkt Igaunijas elektrību no SIA Enefit. Tajā pašā laikā Latvenergo cenšas uzlabot saskarsmi ar saviem klientiem, sūtot īsziņas pa mobilo telefonu par elektrības padeves traucējumiem.

Pašlaik SIA Enefit piegādā elektrību Aldarim, Hanzas maiznīcām, Rimi, Cēsu alum, IKI, Pure food, Latvijas balzamam, Dobeles dzirnavniekam, Fazer, Mildai un citiem, kopumā – 115 uzņēmumiem. Pēc Enefit aplēsēm, viņu klientu portfelis Latvijas atvērtajā tirgū veido apmēram 14% lielu tirgus daļu.

Jūt interesi

«Līdz ar apstiprināto tarifu pieaugumu izjūtam lielu interesei par elektroenerģijas iegādi gan no uzņēmumiem, gan mājsaimniecībām. Kopš jauno tarifu apstiprināšanas vidēji dienā ar mums sazinās aptuveni 80 uzņēmumu un tāds pats skaits mājsaimniecību, kas interesējas par regulētajiem elektroenerģijas tarifiem alternatīvu piedāvājumu. Esam sagatavojuši un nedēļas laikā plānojam sākt parakstīt pirmos līgumus elektroenerģijas iegādei no 1. aprīļa. Mēs piedāvājam gan zemāku elektroenerģijas cenu, gan arī nepiemērojam abonēšanas maksu,» Neatkarīgajai uzsvēra SIA Enefit rīkotājdirektors Jānis Bethers.

Nav izvēles

Gaidāmais Latvenergo elektrības tarifu kāpums īpaši satraucis tos iedzīvotājus, kuru vidējais patēriņš pārsniedz 100 kWh mēnesī un kuriem līdz ar to nāksies ievērojami vairāk maksāt par elektrību nekā pērn.

Latvenergo ārējās komunikācijas daļas vadītājs Andris Siksnis Neatkarīgajai apstiprināja, ka iedzīvotāji, ja viņi to vēlas, jau kopš 2008. gada var atteikties no Latvenergo pakalpojumiem un kļūt par kāda cita elektrības piegādātāja klientiem. «Likums paredz, ka klientam par pāreju pie cita elektrības piegādātāja ir jābrīdina divus mēnešus iepriekš. Citu ierobežojumu nav,» skaidroja A. Siksnis. Klientiem, tajā skaitā mājsaimniecībām, kuri vēlēsies izmantot brīvo elektrības tirgu, jārēķinās, ka nākotnē būs jānoslēdz līgums gan ar elektrības piegādātāju, gan ar Sadales tīklu. Maksu par elektrību nosaka elektrības piegādātājs, savukārt Sadales tīkla tarifi ietilpst regulējamo pakalpojumu jomā, un tos apstiprina Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija.

Lai gan uz elektrības skaitītāja ir rakstīts, ka tas ir Latvenergo īpašums, arī tādā gadījumā, ja klients izvēlēsies citu piegādātāju, skaitītājs nebūs jāmaina, skaidroja A. Siksnis.

Neraugoties uz mājsaimniecību interesi izmantot Igaunijas elektrību, pagaidām SIA Enefit šādu pakalpojumu nepiedāvā.

«Pašlaik apkalpojam tikai uzņēmumus, jo mājsaimniecību tirgus Latvijā vēl nav reāli atvērts konkurencei. Mūsu mērķis, ieejot jaunā tirgus segmentā, ir nodrošināt interesantu un ērtu pakalpojumu klientiem, taču pagaidām realitātē pārslēgšanās process ir pārlieku sarežģīts un neautomatizēts. Tāpat ir jāpilnveido tarifu uzbūve un atsevišķas likumdošanas normas, pirms Enefit startēs ar savu piedāvājumu Latvijas mājsaimniecību tirgū,» teica J. Bethers.

Brīdinās ar īsziņu

Latvenergo kopš ceturtdienas ir uzsācis jaunu pakalpojumu veidu, proti, īsziņu nosūtīšanu klientiem par negaidītiem elektroapgādes traucējumiem. Šādas īsziņas saņems tie Latvenergo klienti, kuru mobilo telefonu numuri atrodas uzņēmuma datu bāzē, un tādi šobrīd ir aptuveni 530 000 jeb 53 procenti. Šiem klientiem jau ir bijusi iespēja novērtēt šā pakalpojuma priekšrocību, jo uzņēmums ar īsziņu palīdzību brīdina klientus par plānotiem elektrības padeves pārtraukumiem. Nākotnē uzņēmums plāno savus klientus informēt arī par prognozējamo bojājumu novēršanas laiku, iespēju uzzināt pēdējo apmaksāto skaitītāja rēķinu, starta tarifa atlikumu.

«Lai saņemtu īsziņas no Latvenergo, šim pakalpojumam nav speciāli jāpiesakās. Tās tiks sūtītas automātiski, ja vien mūsu uzņēmuma datu bāzē būs klienta mobilā telefona numurs. Ja tā nav, tad to var piereģistrēt portālā elatvenergo vai sūtīt īsziņu REG līguma numurs pa tālruni 8800. Savukārt, lai atteiktos no šā pakalpojuma, klientam pa šo numuru ir jāsūta īsziņa ar tekstu STOP,» stāstīja Latvenergo mārketinga un klientu apkalpošanas direktore Solvita Linde.

Klientiem par saņemtajām īsziņām nav jāmaksā. Savukārt izsūtītajām īsziņām neatkarīgi no mobilo sakaru operatora tiks piemērota maksa – 0,05 lati, kas tiks pieskaitīta pie mobilā telefona rēķina. Līdz šim Latvenergo īsziņu sūtīšana mēnesī izmaksājusi aptuveni 1300 latus. Gaidāmās izmaksas saistībā ar šā jaunā pakalpojuma ieviešanu Latvenergo neprognozēja.

Ekonomika

Vai “airBaltic” pērk lidmašīnas, lai tās izīrētu citiem? Šāds jautājums sociālajos tīklos sastopams bieži, kopš nacionālā aviokompānija paziņoja, ka no nākamā gada papildu lidmašīnas tiks izīrētas aviācijas gigantam “Lufthansa Group”. Par to, ko šis darījums nozīmē lidsabiedrībai un iedzīvotājiem, plašāk vēsta TV kanāla 360 raidījums “360 ZIŅneši”.

Svarīgākais