Cūkgaļas cena Latvijā novembrī bijusi vidēji par 96,5% augstāka nekā gadu iepriekš

© Ilze Zvēra/F64

Latvijā cūkgaļas cena pērn novembrī bijusi vidēji par 96,5% augstāka nekā 2021.gada attiecīgajā mēnesī, bet par 4,7% mazāka nekā oktobrī, liecina Zemkopības ministrijas (ZM) Tirgus un tiešā atbalsta departamenta dati.

Vienlaikus Eiropas Savienībā (ES) cūkgaļas cena 2022.gada novembrī bija vidēji par 54,3% augstāka nekā 2021.gada novembrī. Tostarp Vācijā cūkgaļas cena gada laikā pieaugusi par 57%, Lietuvā - par 74,6%, Dānijā - par 41,6%, Polijā - 69,3%, bet Igaunijā - par 38,7%.

Publiskotie dati arī liecina, ka cūkgaļa novembrī Latvijā bija lētāka nekā vidēji ES, proti, ES cūkas liemeņa tirgus cena novembrī bija vidēji 198,57 eiro par 100 kilogramiem, savukārt Latvijā - 197,18 eiro par 100 kilogramiem.

Tajā pašā laikā Igaunijā cūkas liemeņa tirgus cena pērn novembrī bija 192,36 eiro par 100 kilogramiem, Vācijā - 200,02 eiro, Dānijā - 183,67 eiro, Polijā - 200,31 eiro, bet Lietuvā - 181,46 eiro par 100 kilogramiem.

Departamentā atzīmē, ka 2022.gadā līdz septembrim salīdzinājumā ar 2021.gada attiecīgo periodu nokauto dzīvnieku skaits ES ir samazinājies par 4,4%, savukārt Latvijā palielinājies par 7,8%. Vienlaikus saražotās gaļas daudzums ES attiecīgajā periodā samazinājās par 5,1%, bet Latvijā pieauga par 6,4%.

Vienlaikus ES importa apmēri 2022.gada desmit mēnešos palielinājās par 13,6%, tostarp imports pieauga no Čīles, bet par 4,2% samazinājās no Šveices un par 24,2% - no Norvēģijas.

Tikmēr ES eksporta apmēri 2022.gadā desmit mēnešos samazinājās par 18,1%. Eksports palielinājās par 27,4% uz Japānu, par 30,8% - uz Filipīnām un par 32,4% uz Dienvidkoreju. Tikmēr cūku produkcijas eksports par 54% samazinājās uz Honkongu un par 47% - uz Ķīnu.

Ministrijā atzīmē, ka galvenie cūku produktu eksportētāji pasaulē 2022.gadā līdz oktobrim bija ES, ASV, Kanāda un Brazīlija.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais