Cūkgaļas cena Latvijā oktobrī bijusi vidēji teju divtik augstāka nekā gadu iepriekš

© Ilze Zvēra/F64

Latvijā cūkgaļas cena šogad oktobrī bijusi vidēji par 93,7% augstāka nekā attiecīgajā mēnesī pirms gada, bet par 8,8% mazāka nekā šogad septembrī, liecina Zemkopības ministrijas (ZM) Tirgus un tiešā atbalsta departamenta dati.

Vienlaikus Eiropas Savienībā (ES) cūkgaļas cena 2022.gada oktobrī bija vidēji par 55,3% augstāka nekā 2021.gada oktobrī. Tostarp Vācijā cūkgaļas cena gada laikā pieaugusi par 59,9%, Lietuvā - par 77,6%, Dānijā - par 39,2%, Polijā - 67%, bet Igaunijā - par 39,7%.

Publiskotie dati arī liecina, ka cūkgaļa oktobrī Latvijā bija dārgāka nekā vidēji ES, proti, ES cūkas liemeņa tirgus cena oktobrī bija vidēji 202,74 eiro par 100 kilogramiem, savukārt Latvijā - 206,90 eiro par 100 kilogramiem.

Tajā pašā laikā Igaunijā cūkas liemeņa tirgus cena šogad oktobrī bija 192,52 eiro par 100 kilogramiem, Vācijā - 205,24 eiro, Dānijā - 183,53 eiro, Polijā - 197,28 eiro, bet Lietuvā - 193,72 eiro par 100 kilogramiem.

Departamentā atzīmē, ka 2022.gadā līdz augustam salīdzinājumā ar 2021.gada attiecīgo periodu nokauto dzīvnieku skaits ES ir samazinājies par 3,9%, savukārt Latvijā palielinājies par 7,8%. Vienlaikus saražotās gaļas daudzums ES attiecīgajā periodā samazinājās par 4,6%, bet Latvijā pieauga par 6,6%.

Vienlaikus ES importa apmēri 2022.gada deviņos mēnešos palielinājās par 13,6%, tostarp imports pieauga no Čīles, bet par 5,5% samazinājās no Šveices un par 24% - no Norvēģijas.

Tikmēr ES eksporta apmēri 2022.gadā deviņos mēnešos samazinājās par 19,5%. Eksports palielinājās par 30,9% uz Japānu, par 34,8% - uz Filipīnām un par 42,9% uz Dienvidkoreju. Tikmēr cūku produkcijas eksports par 55,6% samazinājās uz Honkongu un par 51,1% - uz Ķīnu.

Ministrijā atzīmē, ka galvenie cūku produktu eksportētāji pasaulē 2022.gadā līdz septembrim bija ES, ASV, Kanāda un Brazīlija.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais