Sestdiena, 27.aprīlis

redeem Klementīne, Raimonda, Raina, Tāle

arrow_right_alt Ekonomika \ Latvijā

"Ikea": Pat zināmos tirgus nenoteiktības apstākļos Latvijas iedzīvotāji turpina ieguldīt mājokļu labiekārtošanā

© Vladislavs PROŠKINS, F64 Photo Agency

Pat zināmos tirgus nenoteiktības apstākļos Latvijas iedzīvotāji turpina ieguldīt līdzekļus mājokļu labiekārtošanā, tostarp daļa pircēju iegādājas risinājumus, kuru pirkšanu, iespējams, kādu laiku jau ir atlikuši, aģentūrai LETA komentēja "Ikea" vadītājs Latvijā Pēteris Grīnbergs.

Viņš pauda, ka klienti iegulda līdzekļus sarežģītākos risinājumos, kas arī izmaksā vairāk, piemēram, mūsdienīgākās virtuves sistēmās, guļamistabas mēbelēs, plašākās skapju sistēmās, kombinācijās un tamlīdzīgi. Latvijas iedzīvotāji vairāk sākuši arī interesēties par risinājumu kalpošanas ilgumu, kvalitāti un ilgtspēju.

Taujāts par kompānijas finanšu rezultātiem, Grīnbergs sacīja, ka finanšu gadu, kas beidzās šā gada augustā, "Ikea" noslēdza ar pozitīvu izaugsmi, un finanšu rādītājus plānots kāpināt arī turpmāk. Viņš atklāja, ka rudens periods apgrozījuma ziņā, salīdzinot ar to pašu laika posmu pērn, uzrāda labākus rezultātus, taču konkrētus skaitļus neminēja.

Grīnbergs atzīmēja, ka "Ikea" būtiski palielinājies B2B segments (uzņēmumu pakalpojumi uzņēmumiem), un šī tendence turpinājās arī šajā rudenī. Būtisko pieaugumu nodrošināja nekustamo īpašumu joma, attīstītājiem un dzīvokļu īpašniekiem pasūtot pilnus mājokļa mēbelēšanas risinājumus.

"Tāpat izjūtam pozitīvu ietekmi no uzņēmumu puses, kas šobrīd vēl lielākus līdzekļus iegulda kopienas un darbinieku koptelpu funkcionalitātē, piemēram, virtuves un atpūtas telpās, zaļajos stūrīšos," piebilda "Ikea" vadītājs Latvijā.

Vaicāts par turpmākajiem plāniem, Grīnbergs pauda, ka kompānijā 2023.gadu plāno ar piesardzīgu, bet pozitīvu izaugsmi. "Ikea" pieredze rādot, ka pat pandēmijas gados cilvēki turpināja ieguldīt līdzekļus, lai uzlabotu savu labsajūtu un mājokļu funkcionalitāti, kā arī labiekārtotu uzņēmumu telpas. "Mēs ticam, ka šī tendence turpināsies," prognozēja Grīnbergs.

Viņš arī nenoliedza, ka "Ikea" tāpat kā visu uzņēmējdarbības vidi, ietekmē gan mikroekonomikas, gan makroekonomikas tendences, tomēr Grīnbergs tic, ka, piemēram, globālās piegādes ķēdes atgūšanās situāciju ietekmēs pozitīvi.

Nākamajam gadam Grīnbergs izvirzīja vairākus darbības virzienus, piemēram, uzmanības vēršanu uz tādiem mājokļu risinājumiem, kurus pircēji var atļauties, papildus pakalpojumu un garantiju izsvēršanu, preču piegāžu pieejamību un sortimenta paplašināšanu, kā arī "Ikea" darbinieku apmierinātības kāpināšanu.

Cita starpā, "Ikea" nesen pārskatījis pakalpojumu cenas preču piegāžu nodrošināšanai uz mājām. Pēc Grīnberga teiktā, paredzams, ka piegādes izmaksas uz mājām Latvijas pilsētās ārpus Rīgas un reģionos, būs par aptuveni 20% mazākas nekā līdz šim, kamēr Rīgas apkaimē tās saruks uz pusi. Vienlaikus mazākie pasūtījumi (līdz 30 kilogramiem) tiks piegādāti ne tikai Rīgā, bet arī plašākā Latvijas daļā.