Ministru kabinets atbalsta Satiksmes ministrijas noteiktos nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" stratēģiskos mērķus - veicināt Latvijas starptautisko sasniedzamību, nodrošinot pasažieru un kravu aviopārvadājumus, tiekties uz klimatneitralitāti, attīstīt tirgus daļu Ziemeļeiropas un citu valstu lidostās, kā arī iesaistīties jaunos tirgus segmentos, tādējādi veicinot Rīgas kā nozīmīga Ziemeļeiropas gaisa satiksmes centra attīstību.
Satiksmes ministrija skaidro, ka "airBaltic" darbība nodrošina stratēģiski svarīgus pakalpojumus valsts attīstībai. Lidsabiedrības stratēģiskais mērķis uzstādīts atbilstoši spēkā esošajiem valsts līmeņa politikas plānošanas dokumentiem, kā arī tajos noteiktajiem mērķiem un attīstības perspektīvām.
Kā norāda ministrijā, "airBaltic" plašā lidojumu ģeogrāfija un tranzīta satiksmes modelis veicina Latvijas starptautisko savienojamību, nodrošina pieeju tirgum un veicina tiešās ārējās investīcijas Latvijas tautsaimniecībā. Saskaņā ar pētījumu, kas veikts 2019.gadā, kopējā "airBaltic" tiešā un netiešā ietekme uz Latvijas ekonomiku sasniedza 2,5% no iekšzemes kopprodukta un netieši atbalstīja gandrīz 30 000 darbavietu.
"airBaltic" aviopārvadājumu tīkla veidošana balstās uz tranzīta satiksmes koncentrēšanu Rīgas lidostā, tiek nodrošināta Latvijas aviācijas līderība gan Baltijas valstīs, vienlaikus radot konkurenci Ziemeļeiropas aviosabiedrībām. Tāpat aviosabiedrības sekmīga darbība ir būtiska arī Rīgas lidostas attīstībai. Satiksmes ministrija skaidro, ka nacionālajam pārvadātājam ir būtiska nozīme krīzes situācijās, tostarp nodrošinot speciālus repatriācijas lidojumus un nodrošinot konkrētu preču piegādi Covid-19 pandēmijas laikā, kad pasaules loģistikas ķēdes bija paralizētas.
Kā aģentūru LETA informēja Satiksmes ministrijas pārstāvji, lai izpildītu Eiropas Komisijas valsts atbalsta lēmumos iekļautos nosacījumus par rekapitalizācijas rezultātā iegūtās valsts līdzdalības izbeigšanu, Ministru kabinets atbalstīja valsts līdzdalības samazināšanu, izmantojot sākotnējā publiskā piedāvājuma izteikšanu (IPO) kā metodi, kādā tiek izbeigta rekapitalizācijas rezultātā iegūtā valsts līdzdalība "airBaltic", bet tā ir ierobežotas pieejamības informācija. Sagatavošanās valsts līdzdalības izbeigšanai notiek saskaņā ar iepriekš noteikto un valdībā apstiprināto laika grafiku IPO procesa organizēšanai.
Saskaņā ar spēkā esošo normatīvo regulējumu valsts līdzdalība un stratēģiskā mērķa noteikšana ir jāveic ne retāk kā reizi piecos gados. "airBaltic" ir privāta kapitālsabiedrība, kurā Satiksmes ministrija ir valsts kapitāla daļu turētāja, valsts līdzdalības apmērs ir 97,97%.
"airBaltic" apgrozījums pagājušajā gadā kopumā bija 204,1 miljons eiro, kas ir par 41% vairāk nekā gadu iepriekš, kamēr kompānijas zaudējumi samazinājās par 49% un bija 135,7 miljoni eiro.
Latvijas valstij pieder 97,97% balsstiesību "airBaltic" kapitālā, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam "Aircraft Leasing 1" - 2,03%.