Auto tirgotājs prognozē automašīnu cenu iespējamās izmaiņas nākotnē

© Pixabay.com

Jaunas automašīnas pilnīgi noteikti lētākas nekļūs, intervijā aģentūrai LETA lietoto auto tirgotāja "Longo Group" valdes priekšsēdētājs Edgars Cērps.

Pēc Cērpa teiktā, tas as ir saistīts gan ar energoizmaksām, gan ar darbaspēka izmaksām, visu komponenšu un materiālu cenām. Tāpat liela ietekme būšot arī pārejai uz elektromobiļiem, jo tas nozīmē arī papildu investīcijas auto ražošanā.

"Vienlaikus jautājums ir, kas turpmāk notiks ar ierasto auto tirdzniecības modeli. Kā jūs zināt, tad virkne autoražotāju ir nākuši klajā ar paziņojumiem, ka pārdos mašīnas paši, tāpat kā "Tesla".

Jautājums ir, vai pircējs turpmāk būs gatavs piemaksāt 10% par to, ka auto var apskatīt salonā, viņam tur ielej kafiju un izrāda, kā autosalonā spiest podziņas.

Es domāju, ka ļoti lielai pircēju daļai tas nav būtiski, ja viņi var maksāt par 10% mazāk un to pašu mašīnu saņemt pa taisno no rūpnīcas. Tās potenciāli būs ļoti lielas izmaiņas. Daudziem autoražotājiem e-komercijas radītās iespējas ļoti patīk. Tādēļ, no vienas puses, ir šis energoizmaksu un materiālu sadārdzinājums, no otras puses, ir iespējas arī kādas izmaksas mazināt," teic Cērps.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.