Arī tirgotāji ievieš taupības pasākumus: veikalos būs tumšāks un vēsāks

© Pixabay.com

Pieaugot energoresursu cenām, arī veikalu tīkli steidz ieviest savus taupības pasākumus, vēsta ReTV.

Īsāks darba laiks, ekonomiskāks LED apgaismojums un temperatūras optimizēšana telpās ir tikai daži no pasākumiem, ko ievieš veikalu tīkli, reaģējot uz straujo energoresursu cenu sadārdzinājumu. “Rimi Latvia” ārējās komunikācijas vadītāja Inga Bite saka: “Tas, ko mēs šobrīd izskatām, ir temperatūras smazināšana gan birojā, gan veikalos līdz plus 20 grādiem, kas neietekmē kopējo komforta līmeni.

Tas, ko mēs darām papildus, ņemot vērā kopējo situāciju, ir apgaismojuma samazināšana kādos veikalos. Ļoti aktīvi strādājam pie saules paneļu projekta mūsu loģistikas centrā.”

Veikalu tīkla “Top” mārketinga direktore, valdes locekle Ilze Priedīte saka: “Ja ir iespējams zonējums, tad mēģinām dalīt šo apgaismojumu, slēgt ārā, tāpat arī cenšamies vairākos veikalos izslēgt apgaismojumu aukstuma iekārtās. Arī jebkurš nelielais ietaupījums nes šo kopējo ietaupījumu.”

Arī veikalu tīklā “Maxima” notiek regulāra telpu apsekošana un temperatūras režīmu pielāgošana, kā arī pārdomāta elektroierīču izmantošana. Tikmēr veikalu tīklā “Elvi” daudzviet apkuri nodrošina ar siltumsūkņiem, veikali tiek aktīvi aprīkoti ar siltumatguves tehnoloģijām, lai telpas primāri sildītu ar to enerģiju, ko rada pašas tirdzniecības iekārtas - piemēram, ledusskapji un saldētavas. Daudzviet notiek veikalu aprīkošana ar saules paneļiem.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais