Twitter.com – populārākais portāls Latvijas uzņēmēju vidū

Latvijas kompāniju vidū populārākais portāls ir Twitter.com, kurā uzņēmumu profilu ir visvairāk. Tam seko Facebook un tikai pēc tam Draugiem.lv, liecina Latvijas bizness un Internets pētījuma dati.

Biznesa nolūkos Twitter.com izmanto 26,4% uzņēmumu, Facebook.com – 22,6% un Draugiem.lv. – 20,8% Tikai 18,9% kompāniju nav reģistrējušās nevienā no sociālajiem tīkliem. Savukārt pirms gada Draugiem.lv ieņēma pirmo vietu, bet Twitter.com vēl nebija tik populārs.

Pamatā bizness izmanto sociālos tīklus jaunu klientu piesaistīšanai (25,6%), kā arī lai palielinātu kompānijas produkta atpazīstamību (25%). Tikai 12,8% respondentu ir reģistrējušies sociālajos tīklos ar mērķi paaugstināt eksistējošo klientu lojalitātes līmeni. Turpretī 3,8% kompāniju nezina, kāpēc viņi atrodas sociālajos tīklos, 5,1% to dara tāpēc, ka tas ir moderni un visi par to runā, un 2,4% respondentu vienkārši vēlas paspēlēt interesantas spēlītes.

Neskatoties uz to, ka kompānijas pietiekami aktīvi izmanto sociālos tīklus noteiktu biznesa mērķu sasniegšanai, uzņēmēji nevelta pietiekamu uzmanību darba rezultātu vērtējumam šajos portālos. Tā, tikai 37,5% respondentu veic sociālo tīklu aktivitāšu analīzi un tiem ir priekšstats par to, cik tas ir efektīvi.

Ņemot vērā Eiropas un amerikāņu kompāniju pieredzi, kā arī sociālo tīklu attīstības tendenci, ar pārliecību var teikt, ka Latvijas kompāniju mārketinga aktivitātes sociālajos tīklos nākotnē kļūs daudz kvalitatīvākas. Vairāk kompāniju strādās pie tā, lai paaugstinātu esošo klientu lojalitātes līmeni un veltītu pienācīgo uzmanību darba rezultātu novērtējumam, norāda pētījuma autori.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.