Lai pielāgotos iedzīvotāju vājajai pirktspējai, piena pārstrādes uzņēmumi patlaban samazina produktu klāstu, aģentūrai LETA pastāstīja Latvijas piensaimnieku centrālās savienības valdes priekšsēdētājs Jānis Šolks.
Viņš sacīja, ka ar realizēto produktu apjomu tirgū piena pārstrādes uzņēmumi nevar pilnībā segt ražošanas izdevumus, tāpēc tiek samazināts gan realizētās produkcijas apjoms, gan klāsts. Tas skaidrojams ar patērētāju iepirkšanās paradumu maiņu, patērētājiem izvēloties vienkāršākus produktus.
Komentējot izskanējušo vēsti par uzņēmuma AS "Limbažu siers" darbības pārtraukšanu, Jānis Šolks atbildēja, ka "viņi ["Limbažu siers"] jau kādu laiku ir apturējuši darbību".
Tāpat viņš stāstīja, ka piensaimniecības nozarē uzņēmumi ir ļoti atkarīgi no iedzīvotāju pirktspējas. Tā kā Latvijā pirktspēja ir salīdzinoši vāja, piena produktu ražotājiem ar lielākiem eksporta tirgiem pašlaik ir labāks finansiālais stāvoklis.
Ar uzņēmuma "Limbažu siers" vadību aģentūrai LETA neizdevās sazināties, taču, kā apstiprināja uzņēmumam pietuvināti informācijas avoti, "Limbažu siers" patlaban darbu turpina mazākā apjomā un ar samazinātu darbinieku skaitu. Tāpat uzņēmums ir pārtraucis jaunas produkcijas ražošanu, bet esošo produkciju vēl realizē. Plašāka informācija netika sniegta.
Iepriekš vēstīts, ka "Limbažu siers" 2020.gadā strādāja ar 9,244 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 5,4% vairāk nekā gadu iepriekš, vienlaikus uzņēmuma peļņa saruka vairākkārt - līdz 88 000 eiro, liecina "Firmas.lv" informācija.