Pārtikas produktu ražošanas kompānija: Salīdzinoši ar citām ES valstīm, Baltijas valstis ir līderes inflācijas pieaugumā

© Freepik

Baltijas valstis ir līderes inflācijas pieaugumā Eiropas Savienībā, aģentūru LETA informēja pārtikas produktu ražošanas kompānija "HKScan" Baltijas finanšu direktors Markuss Kirsbergs.

Tāpat viņš norādīja, ka izejmateriālu un pakalpojumu izmaksu pieaugums ir nepārprotams. Uzņēmums ir optimizējis ražošanu, pārskatījis savu produktu klāstu un veicis proaktīvas darbības, lai kontrolētu savas izmaksas.

"Diemžēl nespējam strauji mainīt ražošanas procesus, jo iekārtas iegādātas ilgstošai lietošanai, savukārt energoefektivitātes pasākumus īstenojam jau ilgstoši," sacīja Kirsbergs.

Šobrīd "HKScan" netrūkst personāla resursu. Kā norādīja Kirsbergs, personāla resursu piesaistē uzņēmums sastopas ar tādām pašām grūtībām kā citi tirgus dalībnieki. Tiesa, viņš atzīst, ka, protams, ir amata vietas, kuras ir grūtāk aizpildīt.

Savukārt "HKScan" šobrīd lielākais izaicinājums ir uzņēmējdarbības nepārtrauktības nodrošināšana enerģijas un izejvielu pieejamības, kā arī krasi pieaugošo izmaksu dēļ, kas jānovirza uz klientiem.

Tiek lēsts, ka otrā pusgada atslēga būs Ukrainas karadarbības ietekme uz ražošanas resursiem un galapatērētāju spēja patērēt produktus. Pārtikas nozarei šis ir bijis ļoti sarežģīts gads, kā arī uzņēmuma vadība nesaskata pozitīvas tendences tuvākajos mēnešos.

Kompānija "HKScan Latvia" reģistrēta 1992.gadā, un kopš 1998.gada tā ietilpst "HKScan" grupā. "HKScan Latvia" lielākais akcionārs ir Somijas "HKScan" (99,87%). Kompānijas pamatkapitāls 2,214 miljoni eiro.

"HKScan" ir viena no lielākajām pārtikas produktu ražošanas kompānijām Ziemeļvalstīs un ietver gaļas pārstrādes uzņēmumus Somijā, Zviedrijā, Dānijā un Baltijas valstīs.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais