Šogad lidostā "Rīga" apkalpoti 2,8 miljoni pasažieri; par 302% vairāk nekā pērn

© Mārtiņš ZILGALVIS, F64 Photo Agency

Lidosta "Rīga" šā gada septiņos mēnešos apkalpojusi 2,8 miljonus pasažieru - par 302% vairāk nekā pērn šajā periodā, liecina operatīvie dati par lidostas darbības rezultātiem 2022.gada septiņos mēnešos.

Šā gada jūlijā lidostā apkalpoti gandrīz 606 tūkstoši pasažieru, un, salīdzinot ar pagājušā gada jūliju, pasažieru skaits ir pieaudzis par 104 procentiem. Gada septītajā mēnesī lidosta "Rīga" ir sasniegusi 72% no pirmskrīzes pasažieru skaita, bet gada griezumā - 64% no 2019.gada rādītājiem.

Pakāpenisku lēnu pieaugumu lidostā "Rīga" uzrāda arī tranzīta pasažieru plūsma, kas būtiski samazinājās pēc Krievijas uzsāktā kara Ukrainā. Aviokompānijām veidojot jaunus tranzīta maršrutu piedāvājumus, jūlijā jau vairāk nekā piektā daļa (23%) ceļotāju izmantoja Rīgu kā pārsēšanās punktu uz tālākiem galamērķiem.

Vairāk nekā pusi (54%) jeb 331,6 tūkstošus pasažieru jūlijā pārvadāja nacionālā aviokompānija "airBaltic", izpildot arī vislielāko lidojumu skaitu - 2880 lidojumus (56%) savukārt gandrīz 28% jeb 168,4 tūkstoši pasažieru izmantoja Īrijas zemo cenu aviokompāniju "Ryanair", kas veica 974 lidojumus jeb ap 19% no visiem apkalpotajiem lidojumiem.

Kopumā jūlijā lidostā "Rīga" apkalpots 5,1 tūkstotis lidojumu, bet šogad septiņos mēnešos - 30,6 tūkstoši lidojumu.

Krievijas izraisītais karš Ukrainā un starptautiskie lidojumu aizliegumi joprojām ietekmē aviācijas kravu pārvadājumus, kā rezultātā jūlijā lidostā "Rīga" apkalpoti 1,5 tūkstoši tonnu kravu. Šogad kopumā lidostā apkalpoti 12,5 tūkstoši tonnu kravu jeb par 19% mazāk nekā 2019.gada attiecīgajā periodā un par 12% mazāk nekā tādā pašā laika posmā pērn.

Ekonomika

Kā vēstīts Latvijas Bankas oficiālajā mājas lapā, pirmdien, 16. decembrī, Latvijas Banka izlaidīs sudraba kolekcijas monētu "Kāposts", atklājot kāpostu dziļo simboliskumu, nesot veselību, pārticību un labsajūtu

Svarīgākais