Svētdien mikroblogošanas vietnē “Twitter” parādījās ieraksts ar fotogrāfiju, kurā redzams, ka no Indras dzelzceļa stacijas Baltkrievijas virzienā dodas šķeldas kravas vilciens. Latvijas dzelzceļs skaidroja, ka krava dodas uz Poliju.
Tātad, Indra. 302 km no Rīgas, tieši pie robežas ar Baltkrieviju. Stāvu tur uz gājēju tilta pāri dzelzceļam un skatos, kā apakšā brauc preču vilciens. Redzu vagonus, pilnus ar šķeldu un jūtu, kā man sāk augt ēzeļa ausis. pic.twitter.com/RpTDhHBmbx
— žanete eglīte (@zhanett) July 31, 2022
VAS “Latvijas dzelzceļš” komunikācijas projektu vadītāja un preses sekretāre Agnese Līcīte “tv3.lv” skaidroja, ka maršrutu, pa kādu krava tiks piegādāta galastacijā, nosaka klients - kravas pasūtītājs.
"Klientam pieņemot lēmumu par beramkravas, piemēram, šķeldas pārvadājumu maršrutu no Latvijas uz Poliju, viens no faktoriem, kas šo lēmumu var ietekmēt, ir arī fakts, ka, tā kā Polijā ir Eiropas platuma sliežu ceļi (1435 milimetri), kravu pirms ienākšanas šajā valstī ir nepieciešams pārkraut vai, ja to nevēlas darīt vai nav tādas iespējas, mainīt ritošā sastāva riteņpārus. Lietuvas-Polijas robežpunktā beramkravu terminālis nav izveidots, savukārt Baltkrievijas-Polijas robežpunktā tāds ir," TV3 skaidroja Latvijas dzelzceļš.
Šī nav viltus ziņa, bilde patiesa. Redz vedot uz Poliju, caur Baltkrieviju. Un beigu beigās mums nav pajāt, uz kurieni mūsu šķelda aizbrauc?! pic.twitter.com/tAYu4KeqE9
— DS Latvija ���� (@DievaSuni) August 1, 2022