"Latvijas dzelzceļš" kravas ved caur Baltkieviju, ja klients tā vēlas

© Kaspars Krafts/F64

Svētdien mikroblogošanas vietnē “Twitter” parādījās ieraksts ar fotogrāfiju, kurā redzams, ka no Indras dzelzceļa stacijas Baltkrievijas virzienā dodas šķeldas kravas vilciens. Latvijas dzelzceļs skaidroja, ka krava dodas uz Poliju.

VAS “Latvijas dzelzceļš” komunikācijas projektu vadītāja un preses sekretāre Agnese Līcīte “tv3.lv” skaidroja, ka maršrutu, pa kādu krava tiks piegādāta galastacijā, nosaka klients - kravas pasūtītājs.

"Klientam pieņemot lēmumu par beramkravas, piemēram, šķeldas pārvadājumu maršrutu no Latvijas uz Poliju, viens no faktoriem, kas šo lēmumu var ietekmēt, ir arī fakts, ka, tā kā Polijā ir Eiropas platuma sliežu ceļi (1435 milimetri), kravu pirms ienākšanas šajā valstī ir nepieciešams pārkraut vai, ja to nevēlas darīt vai nav tādas iespējas, mainīt ritošā sastāva riteņpārus. Lietuvas-Polijas robežpunktā beramkravu terminālis nav izveidots, savukārt Baltkrievijas-Polijas robežpunktā tāds ir," TV3 skaidroja Latvijas dzelzceļš.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.