Nacionālā aviosabiedrība airBaltic būtisku daļu par Latvijas valsts naudu iegādāto moderno lidmašīnu Airbus A220-300 iznomājusi citām aviokompānijām, tikmēr savus pasažierus tā pārvadā ar vecām un nekomfortablām lidmašīnās, kas tiek nomātas no citas aviokompānijas. Turklāt rezerves daļu trūkuma dēļ daļa lidmašīnu atrodas uz zemes un netiek izmantotas pārvadājumiem, vēsta pietiek.com.
airBaltic neslēpj, ka jaunās lidmašīnas iznomātas citām aviokompānijām. “Pašlaik airBaltic floti veido 36 Airbus A220-300 lidmašīnas. 2021. gada nogalē, balstoties uz nākotnes prognozēm par aviācijas pakalpojumu pieprasījumu Baltijas valstīs, airBaltic lēma par 11 lidmašīnu nomu uz 2022. gada vasaras sezonu - 5 Eurowings, 4 SAS un 2 Eurowings Discover,” portālu pietiek.com informē airBaltic Korporatīvās komunikācijas vadītāja Alise Bethere.
Pēc viņas sniegtā skaidrojuma, lai nodrošinātu plānoto lidojumu grafiku, pašlaik airBaltic īstermiņā nomā „dažas” papildu lidmašīnas. “No lidsabiedrības puses tiek darīts viss iespējamais, lai pēc iespējas ātrāk airBaltic varētu visus tās lidojumus izpildīt ar Airbus A220-300 lidmašīnām,” uzsver A. Bethere
Viņa arī atzīst, ka globālās piegāžu ķēžu problēmas ietekmējušas arī atsevišķu airBaltic lidmašīnām nepieciešamo rezerves detaļu pieejamību. “Šobrīd sešām no flotē esošajām lidmašīnām ir vajadzīgas dažādas trūkstošās rezerves daļas. Lidmašīnu skaits tuvākā mēneša laikā var mainīties līdz ar detaļu piegādi,” skaidro A. Bethere.
Portāls NRA jau rakstīja, ka "airBaltic" no septembra atcels reisus uz četriem galamērķiem no Viļņas lidostas, bet no Rīgas tiks apturēti lidojumi uz Edinburgu, Mančesteru un Stavangeri, jo kompānijai trūkst lidmašīnu rezerves daļu. Lidsabiedrībā skaidrots, ka lēmums ir saistīts ar lidmašīnu detaļu trūkumu, tomēr tā solījusi ziemā atjaunot reisu skaitu līdzšinējā līmenī.
Plānots, ka no septembra "airBaltic" vairs nelidos no Viļņas uz Oslo, Londonas Getvikas lidostu, Dublinu un Hamburgu.
Tāpat plānots samazināt reisu skaitu no Viļņas uz Parīzi, Berlīni, Tallinu un Rīgu.