Ieviestas stingrākas prasības atlaižu norādīšanā; tirgotāji jauno kārtību kritizē

© Kaspars Krafts/F64

Nu jau teju mēnesi veikaliem noteiktas stingrākas prasības akciju norādīšanā. Jaunajai praksei būtu jānovērš situācijas, kad tirgotāji pirms atlaižu ieviešanas, mākslīgi cenu paaugstina, lai atlaides izskatītos ievērojamākas, vēsta TV3.

Veikalos tirgotāji mēdza mākslīgi paaugstināt preces cenu uz īsu periodu pirms atlaides piemērošanas un pēc tam uzrādīja to kā fiktīvu cenas samazinājumu. Lai šādas situācijas novērstu, jau mēnesi Latvijā tirgotāji atlaides drīkst norādīt vien no 30 dienu zemākās preces pamatcenas. Tas nozīmē, ar fiktīvām atlaidēm maldināt pircējus vairs nevar.

Tirgotāji jauno prasību, kas ieviesta visā Eiropas Savienībā, kritizē. Latvijas Tirgotāju asociācijas prezidents Henriks Danusēvičs norāda, jaunie noteikumiem tirgotājiem kļuvuši par apgrūtinājumu. Tādēļ tirgotāji pieļauj, ka, lai izvairītos no potenciāli bargajiem sodiem, veikali turpmāk akcijas rīkos retāk vai mēģinās prasības apiet, piedāvājot cita veida cenu samazinājumus.

Arī Patērētāju tiesību aizsardzības centrā atzīst, ka šobrīd lielākās problēmas tirgotājiem ir akciju piemērošana dažādām pārtikas precēm. Tādēļ, iespējams, nākotnē šo prasību uz pārtikas precēm varētu neattiecināt. Latvija gan pati šādu lēmumu pieņemt nevarot, jo noteikumus diktē Eiropas Savienības direktīva.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais