Augulim ātrgaitas vilciens starp Rīgu un Maskavu ir lielāka prioritāte nekā "Rail Baltica" attīstība

Jaunajam satiksmes ministram Uldim Augulim (ZZS) ātrgaitas vilcienu līnijas izveide starp Rīgu un Maskavu ir lielāka prioritāte nekā dzelzceļa projekta "Rail Baltica" attīstība, liecina ministra šorīt teiktais intervijā telekompānijas LNT raidījumam "900 sekundes".

Viņš uzsvēra, ka ātrgaitas vilcienu līnijas izveide Krievijas virzienā būtu ekonomiski pamatotāka, salīdzinot ar iespējamo dzelzceļa līniju Eiropas virzienā.

Par to liecinot tas, ka ap gadu miju avioreisi un dzelzceļa reisi Maskavas virzienā esot izpirkti, savukārt Rīgas viesnīcās vairs neesot brīvu vietu. Šī projekta ekonomisko efektivitāti veicinot arī 2018.gadā Krievijā plānotais pasaules futbola čempionāts. Ārvalstu fani varētu doties uz Krieviju, atlidojot uz Rīgu un pēc tam pārsēžoties vilcienā.

Kā sacīja Augulis, būtiski, lai šis būtu nevis Latvijas un Krievijas, bet Eiropas Savienības un Krievijas projekts, kas nozīmētu mazākus mūsu valsts ieguldījumus. Atbalsts šim projektam saņemts no augstākā līmeņa Krievijas amatpersonām Latvijas Valsts prezidenta Valda Zatlera nesenās vizītes laikā Maskavā.

Augulis sacīja, ka šis projekts viņam ir lielāka prioritāte nekā "Rail Baltica" plāni, kur esot "apšaubāma pasažieru plūsma" un apšaubāmi ekonomiskie rādītāji.

Kā ziņots, "Rail Baltica" izpēti vada starptautiska projekta vadības komiteja, kurā darbojas Latvijas, Lietuvas un Igaunijas atbildīgo iestāžu pārstāvji.

Latvijā izveidota nacionālā projekta vadības grupa, kurā ir pārstāvji no Satiksmes ministrijas, VAS "Latvijas Dzelzceļš" un Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas. Kā eksperti tiek piesaistīti arī citu institūciju un nevalstisko organizāciju pārstāvji.

"Rail Baltica" projekta izpēte iekļauta Eiropas komunikāciju tīklu (TEN-T) 2007.-2013.gada perioda daudzgadu programmā, un "Rail Baltica" ir Eiropas Savienības prioritārais projekts. No TEN-T budžeta izpēte tiek finansēta 50% apmērā. Projekta nacionālo līdzfinansējumu 50% apmērā nodrošina katra valsts no budžeta līdzekļiem. Izpētes kopējās izmaksas ir 396 000 eiro (280 000 latu).

Līgums par tehniski ekonomiskā pamatojuma izstrādi noslēgts ar Lielbritānijas uzņēmumu "AECOM Ltd.", kurš uzvarēja atklātā konkursā. Paredzams, ka "Rail Baltica" izpēti varētu pabeigt 2011.gada marta beigās.

Balstoties uz izpētes rezultātiem, Latvijai, Lietuvai un Igaunijai būs jāvienojas par turpmāko rīcību un iespējām īstenot projektu.

Ekonomika

Latvijā vidējā bruto darba samaksa jeb darba samaksa pirms nodokļiem par pilnas slodzes darbu šogad trešajā ceturksnī bija 1703 eiro, kas ir par 9,9% jeb 154 eiro vairāk nekā 2023.gada attiecīgajā periodā, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Svarīgākais