Lai arī sākotnēji bija plānots, ka atbalstu varēs izmantot jau martā, līgumi ar 59 tirgotājiem noslēgti tikai tagad. Programmu paredzēts īstenot līdz nākamā gada beigām, vēsta Latvijas radio.
Fiziskām personām pērkot jaunu elektroauto, ir iespēja saņemt atbalstu 4500 eiro apmērā un lietotiem elektromobiļiem un jauniem ārēji lādējamiem hibrīdauto - 2250 eiro. Vienlaikus papildu atbalstu 1000 eiro apmērā varēs saņemt par esoša transportlīdzekļa norakstīšanu.
Konkursā par iespēju ar valsts atbalstu tirgot elektroauto un mazemisiju hibrīdauto apstiprināti 59 auto tirgotāji. Iepriekš bija plānots, ka iedzīvotāji atbalsta programmu varēs izmantot jau martā. Tagad „Vides investīciju fonda” finanšu vadītājs Gints Kārkliņš prognozē, kapirmie darījumi starp tirgotājiem un elektroauto iegādātājiem varētu notikt nākošnedēļ.
“Saraksts ar komersantiem jau ir publicēts emisiju kvotu izsolīšanas tīmekļa vietnē, un pakāpeniski parādās arī automašīnu saraksts. Tātad tuvākajās dienās iedzīvotāji varēs iegādāties elektromobiļus ar atbalstu. Es domāju, ka aizķeršanās nav un visas nianses tagad ir atrisinātas. Lielākā problēma, ko mēs gan redzam, tā būs elektromobiļu pieejamība,” atklāja Kārkliņš.
Arī "Auto asociācijas" vadītājs Andris Kulbergs apstiprināja, ka piegādes termiņi ievērojami pagarinājušies: “Noteikti situāciju sarežģī konkrētais ierobežojums laikā, līdz kuram šī programma pieejama, jo, pasūtot mašīnu, tā uzreiz nekvalificējas atbalstam, tas notiek tikai tad, kad tā ir ieradusies Latvijā un ir notikusi reģistrācija. Un šeit parādās nopietna problēma, ka līdz ar karu Ukrainā un pārējiem sarežģījumiem auto ražošanā ir notikušas ievērojamas nobīdes un vairums tirgotāju jaunām mašīnām līgumos šobrīd liek piegādes termiņu līdz pat vienam gadam. Tad mēs varam rēķināt, ka šo programmu varam izmantot vien nepilnu gadu, kas ir par maz.”