Latvija lūdz ES apturēt vairākas Mobilitātes pakotnes normas

© Kestutis Vanagas/F64

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits kopā ar vēl astoņu Eiropas Savienības (ES) valstu transporta nozares ministriem ir vērsušies pie ES transporta komisāres Adinas Valeanas ar lūgumu uz laiku apturēt vairākas no normām, kas iekļautas ES Mobilitātes pakotnē, tostarp prasību vismaz reizi astoņās nedēļās transportlīdzeklim atgriezties tā izcelsmes valstī, pavēstīja Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvji.

Latvijas, Lietuvas, Igaunijas, Polijas, Bulgārijas, Kipras, Ungārijas, Maltas un Rumānijas ministri vēstulē norāda, ka Krievijas agresija Ukrainā ne tikai ir sašūpojusi politisko stabilitāti, bet arī ilgākā laika periodā atstās negatīvu ietekmi uz valstu ekonomiku un transporta nozari visā ES.

Jau pašlaik izjūtamais profesionālu kravas autovadītāju trūkums Eiropā turpmāk tikai palielināsies, ņemot vērā, ka daudzi līdz šim šajā nozarē strādājošie Ukrainas pilsoņi devušies aizstāvēt dzimteni, teikts ministru vēstulē.

Vienlaikus pieprasījums pēc transporta pakalpojumiem Eiropā arvien palielinās, uzņēmumi pielāgojas jaunajai situācijai un meklē jaunas transporta un piegādes ķēdes ražotnēm, papildu tam būtiskus loģistikas izaicinājumus rada lielā bēgļu plūsma un nepieciešamība organizēt humānās palīdzības kravas.

Ministri uzsver, ka šajā sarežģītajā situācijā ikviens brauciens, ikviens kravas automašīnas vadītājs ir vērtīgs un pārvadājumi jāorganizē maksimāli efektīvi, izvairoties no nevajadzīgām novirzēm un nenoslogojot stratēģiskos transporta koridorus, kas ir būtiski arī humāno preču piegādei Ukrainai.

Līdz ar to Mobilitātes pakotnē kopš šā gada 21.februāra iekļautā prasība transportlīdzeklim reizi astoņās nedēļās atgriezties tā izcelsmes valstī rada ne tikai papildu emisijas, bet arī papildu apgrūtinājumu nozarei, kas sāka atkopties no Covid-19 pandēmijas, bet tagad ir pakļauta vēl nebijušiem izaicinājumiem, teikts vēstulē.

Tādēļ deviņu ES valstu ministri vēstulē Eiropas Komisijai lūdz uz laiku, līdz Krievijas militārā agresija Ukrainā tiek pārtraukta un situācija normalizējas, apturēt atsevišķas Mobilitātes pakotnes prasības, kas ietekmē kravu pārvadājumu nozares efektivitāti.