Gerhards par degvielas cenu pieaugumu: Situācija ir ļoti smaga

© Ģirts Ozoliņš / F64

Otrdien, 15.martā, notiks Ekonomikas ministrijas (EM) rīkota darba grupa, kurā plānots spriest par iespējamiem risinājumiem degvielas cenu pieauguma ietekmes mazināšanai, pirmdien pēc valdošās koalīcijas partiju sanāksmes pauda zemkopības ministrs Kaspars Gerhards (NA).

Viņš sacīja, ka darba grupā plānots uzklausīt gan EM, gan arī nozaru priekšlikumus iespējamiem risinājumiem.

"Ir vairāki virzieni - gan nodokļu jomā, gan citās. Bet mums, protams, ir jāatrod konsensuss, jāizvērtē viss - kā tas ietekmēs ne tikai konkrētās nozares, bet arī visu sabiedrību un tautsaimniecību kopumā," teica zemkopības ministrs.

Gerhards atzīmēja, ka kā iespējamais risinājums situācijai jau iezīmējies variants samazināt bioloģiskās degvielas piemaisījumu, tomēr par to vēl notiks diskusijas.

"Situācija ir ļoti smaga. Droši vien vēl tuvākajās nedēļas un mēnešos stabilizācija neiestāsies, tā kā šeit mums visiem kopā jāstrādā - ministrijām, nozarēm, uzņēmējiem - ar savām idejām un priekšlikumiem," norādīja politiķis.

Kā ziņots, kopš Krievijas iebrukuma Ukrainā naftas biržas cena piedzīvojusi būtisku lēcienu - no 95,53 ASV dolāriem par barelu 25.februārī līdz 123,70 dolāriem 8.martā.

10.martā vidējā dīzeļdegvielas litra cena Latvijā bija 1,728 eiro, Lietuvā tā sasniedza 1,761 eiro, savukārt Igaunijā - 1,836 eiro.

Ekonomika

Kopējais valsts parāds jau tagad ir lielāks par Latvijas gada budžetu, bet, lai finansētu visus nākamajā gadā ieplānoties tēriņus, tas pieaugs vēl par aptuveni pusotru miljardu eiro, vēsta LTV raidījums “de facto”. Parāda apmērs gan nebūtu nekas ārkārtējs, īpaši salīdzinoties ar citām valstīm. Taču pesimistiskās ekonomikas prognozes, lielais budžeta deficīts un kredītreitingu aģentūru lielāka skepse par Latvijas situāciju uz parāda audzēšanu liek raudzīties ar lielāku piesardzību.

Svarīgākais