Tūrisma attīstību kavē sadarbības trūkums

"Galvenā problēma tūrisma nozarē ir tā, ka mēs nespējam sadarboties. Sadarbība nav tikai uz papīra noslēgts līgums, bet gan daudz kas vairāk. Mēs nespējam pārdot tūristiem emocijas. Sakām, šeit ir pils. Bet tas ir auksti. Mums ir jāsāk strādāt kopā, lai pēc apmēram četriem gadiem varam izvērtēt, kāda ir atdeve no jaunā Latvijas tūrisma tēla," Latvijas Tūrisma forumā atzina starptautiskā tūrisma mārketinga speciāliste Aija van der Steina.

Tūrisma nozares profesionāļi piektdien pulcējās uz ikgadējo konferenci, kuras laikā analizēja paveikto un ieskicēja nākotnes redzējumu. Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) direktors Armands Slokenbergs Neatkarīgajai stāsta, ka tikai no nākamā gada būs iespēja sākt reklamēt jauno Latvijas tūrisma tēlu, jo šogad šim mērķim budžetā nav paredzēts ne santīma.

"Šobrīd TAVA sākusi informējošus un apmācību pasākumus, kas nepieciešami šā gada martā prezentētā jaunā tūrisma tēla iedzīvināšanai. Best enjoyed slowly jeb Nesteidzīga atpūta Latvijā nav tikai jauna tūrisma tēla vizuālā identitāte, to nepieciešams piepildīt ar saturu, ko var izdarīt pakalpojumu sniedzēji, veidojot atbilstošus Latvijas tūrisma piedāvājumus. Tāpēc pirmām kārtām tūrisma tēla veidošanā būtiska nozīme ir visas nozares iesaistīšanai," pārliecināts ir TAVA vadītājs.

No aprīļa TAVA pārstāvji piedalījušies virknē tūrisma semināru, konferencēs, pasākumos, lai stāstītu par tēlu, tā ideju un izmantošanu tūrisma produktu attīstībā. "Lielākā daļa Latvijas tūrisma pakalpojumu sniedzēju asociē sevi ar jauno tēlu un atzīst, ka tas ir atbilstošs tam, ko šobrīd tūristiem varam piedāvāt. Savukārt ārzemju partneri uzsver, ka tēls saskan ar pastāvošajām tūrisma tirgus tendencēm," vērtē A. Slokenbergs.

2011. gadā mārketinga aktivitātēm ārējos tirgos TAVA plāno izmantot Eiropas reģionālā attīstības fonda līdzfinansējumu 350 000 latu apmērā, līdz ar to kopējo budžetu tūrisma mārketinga un produktu attīstības pasākumiem TAVA plāno 600 000 latu apmērā. Nākamgad Latvijas kā tūrisma galamērķa reklamēšanas prioritāte būs Vācijas un Krievijas tirgi, liels akcents tika likts uz Latvijas tūrisma portālu www.latvia.travel.

Kopumā aizvadītais gads Latvijā tūrisma jomā bijis veiksmīgs, pieaudzis ieceļojušo un vietējo tūristu skaits. A. Slokenbergs apgalvoja, ka kopumā pirmo triju ceturkšņu rezultāti liecina par jomas veiksmīgu attīstītu, īpaši izceļot trešo ceturksni. Pēc viņa teiktā, pozitīvs lēmums bija no šā gada maija samazināt pievienotās vērtības nodokļa likmi naktsmītņu pakalpojumiem, jo tas veicināja Latvijas tūrisma konkurētspēju attiecībā pret citām valstīm.

Samazinot PVN likmi, samazinājās arī cenas, kas bija stimuls ārzemniekiem, kā arī vietējiem ceļotājiem apmeklēt Latvijas tūrisma vietas, apmesties viesu mājās, viesnīcās.

BalticTravelnews.com direktors Aivars Mackevičs, gada tūrisma balvas idejas autors, uzsvēra, ka šogad vērtēšanas galvenais kritējs bijis tas, cik veiksmīgi uzņēmējs vada uzņēmumu un kādi ir tā panākumi sabiedriskajā dzīvē. Saistībā ar Live Rīga zīmola attīstības veicināšanu par šāgada cilvēku tūrismā kļuvis Saeimas deputāts, bijušais Rīgas vicemērs Ainārs Šlesers.

Kategorijā Uzņēmējs naktsmītņu biznesā galveno balvu ieguva Dikļu pils, savukārt par labāko tūrisma informācijas centra vadītāju atzīta Līvānu TIC vadītāja Astērija Vucāne.

Svarīgākais