Pircēju pievilināšana ar atlaižu starpniecību nav nekas jauns. Šī ir stratēģija, kas jo īpaši labi strādā krīzes situācijā. Arī šobrīd, kad elektrības, degvielas un pārtikas cenu kāpuma dēļ daudzām mājsaimniecībām ir jāskaita katrs cents, atlaides ir kā magnēts, kas pievelk ļaužu masas. Jo īpaši, ja zināms, ka atlaide darbosies tikai pāris dienas.
No šodienas ir stājusies spēkā ārkārtējā situācija valstī, kas paredz stingrākus ierobežojumus. Taču, ja veikalos ir ļoti kārdinošas atlaides, kas tūlīt tūlīt beigsies, pircējiem rodas vēlme šo iespēju noteikti izmantot, pat tad,ja konkrētā prece konkrētā brīdī nav vajadzīga. Tas ir krasā pretrunā ar valdības mērķi - samazināt pircēju plūsmu uz veikaliem. Lai šo mērķi panāktu, tiek pārtraukta lielo tirdzniecības centr darbība brīvdienās. Taču, ko tas dod, ja pircēji pulcēsies nelielajos veikalos, atlaižu pievilināti?
Protams, līdztekus citiem ierobežojumiem Covid-19 izplatības samazināšanai, arī tirdzniecības vietās ir jāievēro noteikti nosacījumi, piemēram, turpmākos trīs mēnešus, no 11. oktobra brīvdienās un svētku dienās, tiks aizliegta tirdzniecības pakalpojumu sniegšana tirdzniecības centros (telpu platība virs 1500 m2 un vairāk kā 5 tirdzniecības vietas), izņemot pārtikas veikalus, aptiekas, optikas veikalus, dzīvnieku barības veikalus, higiēnas preču veikalus, telekomunikācijas preču un pakalpojumu vietas. “Zaļajā” režīmā (ieeja tikai vakcinētiem vai Covid-19 pārslimojušiem) var darboties jebkuras tirdzniecības vietas, ievērojot stingrākus epidemioloģiskās drošības noteikumus un nosakot tādu maksimālo apmeklētāju skaitu, lai nodrošinātu ne mazāk kā 15 m2 no publiski pieejamās iekštelpu platības uz apmeklētāju.
“Sarkanajā” zonā (ieeja visiem) ir jānosaka tāds maksimālais apmeklētāju skaits, lai nodrošinātu ne mazāk kā 25m2 no publiski pieejamās iekštelpu platības uz apmeklētāju.
Ekonomikas ministrija skaidro, ka tirdzniecības vietās pārtikai ir noteikti stingri ierobežojumi tirdzniecības vietas platībai uz 1 apmeklētāju, kas ir 25 m2, tas palīdz novērst drūzmēšanos veikalu telpās. Tirdzniecības vietu kontroli nodrošina valsts un pašvaldības policija.
"Mārketinga aizliegumi šobrīd nav noteikti, taču aicinām veikalus būt atbildīgiem, un organizējot šādas marketinga aktivitātes, pievērst papildu uzmanību cilvēku plūsmas kontrolei un visu noteikto drošības prasību ievērošanai," uzsvēra Ekonomikas ministrija.
Ievērojot visus epidemioloģiskos nosacījumu veikala iekšienē, rinda pie veikaliem, kurā ir kārdinošās atlaides, veidosies ārpusē. Laikam kļūstot vēsākam, tas rindā stāvētāju veselībai par labu nenāks.