Varētu tikt samazināti pasažieru pārvadājumi pa dzelzceļu ar dīzeļvilcieniem

Nākamgad varētu tikt samazināti pasažieru pārvadājumi pa dzelzceļu ar dīzeļvilcieniem, intervijā biznesa portālam "Nozare.lv" norāda jaunais satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

"Pasažieru pārvadājumus pa dzelzceļu ar elektrovilcieniem nodrošināsim noteikti, te nekas nemainīsies. Jautājums aktuāls ir par dīzeļvilcieniem," skaidro ministrs.

Viņš uzskata, dotācijas pasažieru pārvadājumiem pa dzelzceļu nevar skatīt atrauti no dotācijām pārvadājumiem pa autoceļiem, jo "tiek dotēti gan vieni, gan otri".

Augulis pieļauj, ka ideālais variants būtu, ja tiktu kombinēti pasažieru pārvadājumi pa dzelzceļu un autoceļiem.

"Var kombinēt, ka autobusu pārvadātāji pasažierus atved līdz dzelzceļam," skaidroja Augulis.

Ministrs uzsver, ka jau valdības deklarācijā uzsvars likts uz lielāku dzelzceļa līniju skaita elektrifikāciju. "Ir jāizvērtē, ko mums tas dod. Varbūt tas ir izdevīgāk, nekā laist dīzeļvilcienus. Jānoskaidro, cik tas maksā un cik tas ir ekonomiski izdevīgāk."

Tiekot arī izskatīta iespēja elektrificēt līnijas kravu pārvadājumiem.

Pilnu interviju ar Uldi Auguli var lasīt "Nozare.lv" sadaļā "Intervijas. Viedokļi".

Ekonomika

Latvija tāpat kā Lietuva un Igaunija, nākamā gada 8. februārī atslēgsies no Krievijas un Baltkrievijas energosistēmas (BREL), lai pievienotos kontinentālās Eiropas sistēmai. Tā kā tīkla balansēšanas jaudu izmaksas Latvijā ir plānots uzlikt uz galalietotāju pleciem, elektrības tirgotāji brīdina par gaidāmu elektrības rēķinu pieaugumu. Savukārt Klimata un enerģētikas ministrija Neatkarīgo mierināja, ka nekādas būtiskas izmaiņas elektrības rēķinos nebūšot.

Svarīgākais