Augulis: Jauno termināli varētu celt pati lidosta

Starptautiskās lidostas "Rīga" jauno pasažieru termināli varētu celt pati lidosta, intervijā biznesa portālam "Nozare.lv" norāda jaunais satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

"Patlaban visvairāk man sāk izskatīties, ka lidosta pati var celt termināli un būt vadošais spēks. Tas gan ir jāizrunā ar lidostu - cik tas ir iespējams, kā tas ir iespējams. Bija lidostas projekti, kuri patlaban ir apturēti. Varbūt lidostai, aizņemoties finanšu resursus, pašai to ir izdevīgāk būvēt, nekā atstāt šo projektu realizēt kādam, kas pēc tam jauno termināli apsaimnieko, nezinot, kas īsti notiek vecajā terminālī," skaidro ministrs.

Viņš uzskata, ka termināļa projektā var nepiesaistīt "airBaltic" izvēlēto Turcijas kompāniju "TAV Airports" (TAV), jo "nav jau nekāds līgums ar viņiem patlaban parakstīts, tas viss patlaban notiek sarunu līmenī, un pieļauju, ka situāciju vēl var mainīt".

Jau ziņots, ka sākotnēji "airBaltic" plānoja celt termināli sadarbībā ar TAV.

Nesen "airBaltic" vadītājs Bertolts Fliks skaidroja, ka "airBaltic" esot tikai termināļa projekta virzītājspēks, taču kopumā projekts esot jāīsteno trim partneriem - "airBaltic", TAV un lidostai. To, ka termināļa būvniecībā ir jāpiedalās lidostai, "Nozare.lv" atzina arī lidostas valdes priekšsēdis Krišjānis Peters.

Fliks arī skaidroja, ka jaunajā terminālī nestrādās tikai "airBaltic", bet arī citas lidsabiedrības. Finansējums termināļa būvei esot jāsarūpē visiem trim iesaistītajiem partneriem.

"airBaltic" iniciētā termināļa izmaksas tiek lēstas 80 miljonu eiro (56 miljonu latu) apmērā, un tas, lai arī pēc platības nebūšot īpaši lielāks par veco termināli, labās funkcionalitātes dēļ spēšot apkalpot četrreiz vairāk pasažieru - ap 12-14 miljoniem.

Jau ziņots, ka oktobra vidū premjers Valdis Dombrovskis ("Vienotība") tikās ar TAV izpilddirektoru Seni Seneru un biznesa attīstības direktoru Serkanu Katanu, lai pārrunātu uzņēmēju plānotos investīciju projektus lidostā "Rīga", tostarp jaunā lidostas termināļa būvniecības plānus.

Dombrovskis tikšanās laikā pauda viedokli, ka jaunā termināļa būvniecība jāīsteno trīspusējā sadarbībā starp Turcijas kompāniju, lidostu "Rīga" un aviokompāniju "airBaltic".

Ekonomika

Demogrāfijas rādītāji iezīmē nākotnes pensionāru ainu drūmās krāsās. Jau pēc 25 gadiem, šodienas darbinieks, dodoties pelnītā atpūtā, pensijā saņems tikai trešdaļu no vidējās algas valstī. Atrast naudu, lai izmaksātu pensijas, valstij būs grūti. Taču ar saviem šī brīža lēmumiem valsts grib apsolīt maksāt vēl vairāk. Latvijas Televīzijas raidījums “de facto” ziņo, ka 1% pārnese uz 1. pensiju līmeni četru gadu laikā papildinās speciālo budžetu par 616 miljoniem eiro, bet par atmaksu nākotnē skaidras vīzijas nav.

Svarīgākais