Majors: Jaunā kultūras atbalsta programma varētu palīdzēt gan lielo, gan mazo pasākumu rīkotājiem

© f64.lv, Kaspars Krafts

Sešus miljonus eiro vērtā aizdevumu un grantu programma kultūras nozarē varētu palīdzēt gan lielo, gan mazo pasākumu organizatoru finansiāli dzīvotspējīgiem projektiem, pavēstīja koncertaģentūras "PositivusMusic" vadītājs, koncertzāles "Palladium" līdzīpašnieks Ģirts Majors.

Pagājušajā nedēļā valdība apstiprināja Kultūras ministrijas (KM) un finanšu institūcijas "Altum" izstrādāto regulējumu, kas paredz aizdevumu un grantu veidā sniegt atbalstu Covid-19 ietekmētajām mākslas, izklaides un atpūtas nozarēm, un ar nozarēm saistītai ekosistēmai to ekonomiskās aktivitātes atjaunošanai.

Majors pavēstīja, ka programma ir vērsta uz darbības atjaunošanu un līdzekļu iepludināšanu projektu radīšanā, lai industrijas dalībniekiem, kuri patlaban atrodas pilnīgā dīkstāvē, būtu stimuls uzsākt darbu pie jaunu projektu veidošanas, ko varēs īstenot tad, kad ierobežojumi tiks atcelti.

Viņa ieskatā, programma varēs palīdzēt gan lielo, gan mazo pasākumu organizatoriem. Majors skaidroja, ka jebkura latviešu grupa var pretendēt uz vidēja mēroga koncertu un izmantot programmā iegūto finansējumu, lai sāktu veidot, piemēram, skatuves scenogrāfiju vai video projekcijas.

"Jāņem vērā, ka daļa no šī finansējuma ir kā grants un, manuprāt, mākslinieki var izveidot tādu koncertprojektu, kādu, iespējams, nevarētu izveidot iepriekš, ja visi ieguldījumi būtu jāatpelna tikai ar biļetēm," sacīja koncertaģentūras "PositivusMusic" vadītājs, norādot, ka programmas mērķis nav bezmērķīgi saražot daudz un dažādus pasākumus, bet gan radīt tādus, kas paši sevi spēj atpelnīt.

Jautāts, vai programmai paredzētie 6 miljoni eiro, ir pietiekams atbalsts, Majors uzsvēra, ka pagaidām par to vēl ir pāragri spriest. Viņš atzīmēja, ka tad, kad tie nozares spēlētāji, kas būs aizņēmušies naudu, sāks to atdot, pastāv iespēja, ka šo programmu varētu turpināt un izdosies atbalstīt ne tikai 60 komersantus, kā paredzēts tagad, bet gan vairāk. Koncertzāles "Palladium" līdzīpašnieks arīdzan norādīja, ka nozarē strādājošie gaida šo programmu.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.