Lai nodrošinātu pārskatāmu informāciju kases čeku izdrukās par taksometru pakalpojumiem, braukšanas maksas aprēķinā turpmāk iecerēts vienlaikus izmantot gan attāluma, gan laika tarifu.
Tas paredzēts Satiksmes ministrijas (SM) sagatavotajos un šodien Valsts sekretāru sanāksmē izsludinātajos grozījumos "Noteikumos par pasažieru pārvadāšanu ar vieglajiem taksometriem".
Šobrīd braukšanas maksas aprēķinā par taksometru pakalpojumiem tiek izmantots t.s. vienkāršais tarifs, kas nozīmē, ka taksometru skaitītājos ir ieprogrammēts noteikts minimālais ātrums, kuru pārsniedzot, turpmākajā ceļā tiek aprēķināts tikai nobrauktais attālums, savukārt, braucot lēnāk, rēķināts tiek tikai ceļā pavadītais laiks, nobraukto attālumu neņemot vērā. Līdz ar to čekā atspoguļotā informācija nav objektīva, jo neuzrāda reālo kilometru nobraukumu.
Tāpēc turpmāk iecerēts brauciena maksu aprēķināt, summējot kopā gan nobrauktos kilometrus, gan braucienā pavadīto laiku neatkarīgi no tā, ar kādu ātrumu taksometrs ir braucis. Summējoties abiem parametriem, braukšanas maksa taksometros teorētiski palielinātos, taču prognozējams, ka taksometru pārvadājumu tirgus nepieļaus cenu celšanos un tiks noteikti zemāki tarifi par katru nobraukto kilometru, kā arī ceļā pavadīto laiku. Gan laika, gan attāluma maksimālo tarifu noteikšana ir katras pašvaldības kompetencē.
Ņemot vērā, ka no nākamā gada 1.janvāra visos taksometros būs jāizsniedz kases čeks, nepieciešams veikt arī citus precizējumus spēkā esošajos noteikumos. Saskaņā ar šā brīža regulējumu, taksometra vadītājs var pieprasīt pasažierim maksāt avansu par braucienu. Saņemot avansu, vadītājs izsniedz kvīti. Tā kā taksometru skaitītāju tehniskās iespējas nespēj nodrošināt kases čeka izsniegšanu par iemaksāto avansu, kas pēc tam jāiekļauj kopējā apmaksājamā summā, no spēkā esošā regulējuma iecerēts svītrot normas, kas regulē avansa izmantošanu braukšanas maksas norēķinos.
Jaunā braukšanas maksas aprēķina kārtība ir saskaņota ar taksometru nozares pārstāvjiem. SM rīcībā esošā informācija liecina, ka šogad augustā Latvijā bija reģistrēti aptuveni 2070 taksometru skaitītāju. Tā kā ir spēkā prasība visus taksometrus aprīkot ar skaitītājiem, secināms, ka tik daudz valstī būtu jābūt arī taksometriem.
Lai stātos spēkā, izstrādātie noteikumu grozījumi vēl jāpieņem valdībā.