Noskaidroti populārākie galamērķi no Rīgas lidostas šogad

© Pixabay

Populārākie galamērķi no lidostas "Rīga" šogad astoņos mēnešos bija Londona, Maskava un Oslo, liecina VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga"" publicētā informācija.

Kopumā 2020.gada astoņos mēnešos lidostā "Rīga" apkalpoti 1,698 miljoni pasažieru, kas ir par 67,5% mazāk nekā pagājušā gada attiecīgajā periodā.

No visiem pasažieriem 8,9% jeb 151 166 devušies uz Londonu, 7,8% jeb 132 483 - uz Maskavu un 5,9% jeb 100 211- uz Oslo. Savukārt 4,7% jeb 79 829 pasažieru devušies uz Helsinkiem, 4,6% jeb 78 131 - uz Frankfurti, pa 4% jeb 67 940 - uz Tallinu un Berlīni, 3,4% jeb 57 749 - uz Viļņu, 2,9%jeb 49 356 - uz Amsterdamu, bet 2,8% jeb 47 558 - uz Dublinu.

Savukārt transfērā ceļojuši 423 144 pasažieri. Tostarp 54 504 jeb 12,9% transfēra pasažieru ceļoja uz Tallinu, 45 796 jeb 10,8% - uz Viļņu un 29 568 jeb 7% - uz Helsinkiem.

Ceturtais populārākais transfēra galamērķis bija Maskava, uz kuru ceļoja 28 083 jeb 6,6% pasažieru. Sekoja Sanktpēterburga, uz kuru ceļoja 21 380 jeb 5% pasažieru, Palanga, uz kuru ceļoja 19 326 jeb 4,6% pasažieru, un Oslo, uz kuru ceļoja 14 722 jeb 3,5% pasažieru.

Savukārt astotais populārākais transfēra galamērķis bija Parīze, uz kuru ceļoja 14 496 jeb 3,4%. Devītajā vietā bija Kijeva, uz kuru ceļoja 13 783 jeb 3,3%, bet desmitais populārākais transfēra galamērķis bija Kopenhāgena, uz kuru ceļoja 13 699 jeb 3,2% pasažieru.

2020.gada astoņos mēnešos lidostā apkalpoti 25 613 lidojumi, kas ir par 56,1% mazāk nekā pagājušā gada attiecīgajā periodā.

Pagājušajā gadā lidosta apkalpoja kopumā 7,798 miljonus pasažieru, kas ir par 10,5% vairāk nekā 2018.gadā.

Starptautiskā lidosta "Rīga" ir lielākais aviosatiksmes mezgls Baltijas valstīs.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.