Latvijas nacionālajā lidsabiedrībā "airBaltic" vairs nav neviena darbinieka, kuram būtu jāuztraucas par darba zaudēšanu, norāda "airBaltic" valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.
Viņš teica, ka "airBaltic" pašreiz ir labākā situācijā nekā citas lidsabiedrības. "Kad mēs pārtraucām lidojumus, mēs pilnībā pārskatījām savu biznesa modeli, mēs vienkāršojām savu lidmašīnu floti, mēs nodrošinājāmies ar finansējumu, mēs veicām jaunas pārrunas par saviem līzinga līgumiem. Diemžēl mēs atlaidām arī darbiniekus, kas ir skumjākais punkts šajā sarakstā," stāstīja Gauss, uzsverot, ka tagad uzņēmumā nav vairs neviena, kuram būtu jāuztraucas par darba zaudēšanu.
Viņš pauda, ka pašlaik daudzas citas Eiropas aviokompānijas rīko sarunas par masveida atlaišanām, bet "airBaltic" tas viss jau ir aiz muguras un lidsabiedrība var pilnībā koncentrēties uz to, kā veikt savu darbu turpmāk.
"Mēs fokusējamies uz izaugsmi, tiklīdz tas būs iespējams, un tā ir ļoti liela priekšrocība. Mēs vairs nerunājam par to, ka vajadzēs atlaist darbiniekus, mēs vairs nedomājam, kādas lidmašīnas mums vajadzēs vai nevajadzēs. Pats svarīgākais - mums vēl būs zaudējumi, bet mums ir aktīvi, kurus ir piešķīruši akcionāri, un Eiropas Komisijas apstiprinājums šim lēmumam," teica Gauss.
Viņš arī uzsvēra, ka "airBaltic" ir labās pozīcijās, salīdzinot ar galvenajiem konkurentiem. Gauss stāstīja, ka arī dažām citām aviokompānijām klājas labi, bet, salīdzinot ar ļoti daudziem tirgus spēlētājiem, "airBaltic" pašlaik ir spēcīgs.
"Mēs varam palūkoties uz lielākajām šī reģiona aviokompānijām - SAS, "Norwegian" - tās, salīdzinot ar mums, pašlaik ļoti cīnās ar zaudējumiem, ar masveida atlaišanām. Es nesaku, ka mēs esam labākie, bet mēs esam mazāki un daudzus jautājumus jau esam atrisinājuši. Tas mums palīdz, ejot cauri šai krīzei," teica Gauss.
Jautāts, vai "airBaltic" šo redz kā iespēju nākotnē iegūt lielāku tirgus daļu, lidsabiedrības vadītājs atbildēja apstiprinoši, skaidrojot, ka, atsākot lidojumus, "airBaltic" jau redzēja, ka tās tirgus daļa Baltijas valstīs ir lielāka nekā pirms krīzes.
"Tādēļ mēs ticam, ka pēc šīs krīzes Baltijas tirgū mēs būsim stiprāki," stāstīja Gauss.
Jau ziņots, ka "airBaltic" koncerna apgrozījums Covid-19 pandēmijas ietekmē šogad pirmajā pusgadā samazinājās par 63,6% - līdz 78,713 miljoniem eiro, savukārt koncerna zaudējumi pieauga gandrīz septiņas reizes un veidoja 184,77 miljonus eiro. Pirmajā pusgadā "airBaltic" pārvadāja 810 317 pasažierus, kas Covid-19 ietekmē bija par 64% mazāk nekā attiecīgajā periodā pērn. Savukārt veikto lidojumu skaits samazinājās par 58% - līdz 12 501 lidojumam.
Tāpat vēstīts, ka "airBaltic" auditētais apgrozījums pagājušajā gadā bija 503,281 miljons eiro, kas ir par 23,1% vairāk nekā 2018.gadā, taču kompānija cieta zaudējumus 7,729 miljonu eiro apmērā pretstatā peļņai gadu iepriekš.
Latvijas valstij pieder 96,14% balsstiesību "airBaltic" kapitālā, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam "Aircraft Leasing 1" - 3,86%.