Noskaidrots Lāčplēša alus sacensību uzvarētājs

Lāčplēša alus darītava piedāvāja publikas izvēlei trīs alus šķirnes, no kurām par labāko atzīts Lāčplēsis Kastaņu. Alus šķirņu sacensību rīkošanai šogad pievērsās vairākas Latvijas alus darītavas un līdzīgu pasākumu reklāmas bija manāmas arī ārzemēs.

Lāčplēša alus darītava informē, ka triju mēnešu laikā sacensību ietvaros pārdevusi vairāk nekā pusmiljonu alus pudeļu un saņēmusi 45 tūkstošus izvēļu par labu vienam no trijām alus šķirnēm – Lāčplēsis Kastaņu, Lāčplēsis Medalus un Lāčplēsis Melnais Dzintara alus. 40% atbilžu bijušas par labu Lāčplēsis Kastaņu alum, kas deva tam uzvaru sacensībā.

Līdz ar Lāčplēsis Kastaņu uzvaru Latvijā parādās šeit iepriekš gandrīz nepiedāvāts alus tips – eila alus. Eils, tāpat kā lagera vai Pilzenes tipa alus, ir alus veida nosaukums, skaidro Lāčplēša alus darītavas pārstāvis Juris Mucenieks. Tas parādījies Londonā 17. gadsimtā un mūsdienās ir ļoti izplatīts Lielbritānijā, Beļģijā un Ziemeļamerikā. Eils tiek raudzēts ar īpašu, virsējās rūgšanas raugu 15–24 grādu temperatūrā. Tā ir daudz augstāka par temperatūru, kādā raudzē Latvijā vairāk ierasto lagera tipa alu. Augstāka raudzēšanas temperatūra liek rasties daudziem esteriem un aromātiem, tāpēc eilā sajūtams ābolu, bumbieru, ananāsu, banānu un vīģu aromāts un garša.

"Mēs vēlamies piedāvāt Lāčplēša alus cienītājiem jaunas, oriģinālas idejas un alus receptes. Virsējās rūgšanas raugs ir reti sastopams Latvijā un Baltijā, kaut arī tā izmantošana rada lieliskas alus garšas īpašības. Tieši tāpēc Lāčplēsis Kastaņu alus garša ir tik pilnīga, tajā pašā laikā saglabājot patīkamu vieglumu. Esam pārliecināti, ka Lāčplēsis Kastaņu alus būs veiksmīgs, jo jau kopš ieviešanas tam ir tik daudz atbalstītāju," turpina J. Mucenieks.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.