Latvijas ostās pusgadā pārkrautas par 30% mazāk kravu; dzelzceļa kravu pārvadājumi sarukuši par 47%

© Mārtiņš Zilgalvis/F64 Photo Agency

Latvijas ostās šogad pirmajā pusgadā pārkrauti 22,628 miljoni tonnu kravu, kas ir par 30,1% mazāk nekā 2019.gada attiecīgajā periodā, liecina Satiksmes ministrijas apkopotā informācija.

Latvijas ostās sešos mēnešos visvairāk pārkrautas beramkravas - 10,51 miljons tonnu, kas ir par 43,2% mazāk nekā gadu iepriekš.

Tostarp pārkrauto ogļu daudzums bija 2,129 miljoni tonnu, kas ir 4,6 reizes mazāk, labība un labības produkti pārkrauti 2,186 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 6,4% mazāk, koksnes šķelda pārkrauta 1,162 miljonu tonnu apmērā, kas ir pieaugums par 17,4%, bet ķīmiskās beramkravas - 1,038 miljoni tonnu, kas ir par 10,4% mazāk.

Lejamkravas Latvijas ostās 2020.gada pirmajā pusgadā pārkrautas 6,244 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 13,5% mazāk nekā gadu iepriekš.

Lielāko daļu pārkrauto lejamkravu veidoja naftas produkti - 5,909 miljoni tonnu, kas ir samazinājums par 12,7%.

Savukārt ģenerālkravas Latvijas ostās šogad pirmajos sešos mēnešos pārkrautas 5,874 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 12,1% mazāk nekā 2019.gada attiecīgajā periodā.

Tostarp kravas konteineros pārkrautas 2,286 miljona tonnu apmērā, kas ir par 6,8% mazāk nekā pirms gada, kokmateriāli - 1,828 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 21% mazāk, bet "roll on/roll off" (ro-ro) kravas - 1,515 miljonu tonnu, kas ir kritums par 10,7%.

Līderpozīcijā pārkrauto kravu apmēra ziņā šogad sešos mēnešos joprojām bija Rīgas osta, kurā pārkrāva 11,843 miljonus tonnu, kas gan ir par 26,7% mazāk nekā attiecīgajā periodā pērn.

Seko Ventspils osta, kurā kravu apgrozījums šogad pirmajā pusgadā veidoja 6,8 miljonus tonnu, kas ir par 41,1% mazāk, bet trešajā vietā bija Liepājas osta ar 3,085 miljoniem tonnu, kas ir par 15,6% mazāk nekā gadu iepriekš.

No mazajām Latvijas ostām lielākais kravu apgrozījums 2020.gada pirmajos sešos mēnešos bija Skultes ostā - 491 000 tonnu, kas ir par 8% mazāk nekā gadu iepriekš. Seko Mērsraga osta ar 215 700 tonnu, kas ir par 12,8% mazāk, un Salacgrīvas osta ar 158 200 tonnu, kas ir par 21,8% mazāk.

Kopumā mazajās Latvijas ostās šogad pirmajā pusgadā pārkrāva 899 800 tonnu kravu, kas ir par 11,8% mazāk nekā attiecīgajā periodā 2019.gadā.

2019.gadā Latvijas ostās pārkrāva 62,379 miljonus tonnu kravu, kas bija par 5,7% mazāk nekā 2018.gadā.

Dzelzceļa kravu pārvadājumu apmērs šogad pirmajos sešos mēnešos Latvijā samazinājies par 47,2% salīdzinājumā ar 2019.gada attiecīgo periodu un bija 11,563 miljoni tonnu, liecina Satiksmes ministrijas apkopotie dati.

Tostarp starptautisko pārvadājumu apmērs veidoja 10,925 miljonus tonnu, kas ir kritums par 48,7% salīdzinājumā ar 2019.gada attiecīgo periodu, bet iekšzemes pārvadājumu apmērs audzis par 5,7% - līdz 638 000 tonnu.

Apkopotā informācija liecina, ka no starptautiskajiem dzelzceļa kravu pārvadājumiem tranzīta kravu apmērs bija 9,042 miljoni tonnu, kas ir samazinājums par 53,9% salīdzinājumā ar 2019.gada pirmajiem sešiem mēnešiem, importa kravu apmērs bija 1,701 miljons tonnu, kas ir par 9,1% vairāk, bet eksporta kravu - 182 000 tonnu, kas ir pieaugums par 32,2%.

Vienlaikus dzelzceļa tranzīta kravu apmērs caur ostām 2020.gada pirmajā pusgadā bija 7,642 miljoni tonnu, kas ir par 55,9% mazāk nekā gadu iepriekš, bet sauszemes tranzīts caur Latvijas teritoriju - 1,4 miljoni tonnu, kas ir samazinājums par 38,6%.

2019.gadā Latvijā dzelzceļa kravu pārvadājumu apmērs samazinājās par 15,8% salīdzinājumā ar 2018.gadu un bija 41,492 miljoni tonnu. Tostarp pērn pirmajos sešos mēnešos dzelzceļa kravu pārvadājumu apmērs veidoja 18,611 miljonus tonnu.

Ekonomika

„Vai tiešām kāds nopietni domā, ka šie ļaudis būs potenciālie nodokļu maksātāji? Viņi atbrauc pie mums no Zviedrijas un Vācijas, lai nevis strādātu tur par 4000, bet gan te par 600 vai 800 eiro un kārtīgi maksātu nodokļus? Kāds tiešām tam tic? Nu, izbeidziet, lūdzu!” TV24 raidījumā „Preses klubs” skarbu viedokli pauda rokmūziķis, Latvijas Rokmūzikas asociācijas prezidents Jānis Bukums.

Svarīgākais