Aviokompānijas "airBaltic" aiziešana no Latvijas tirgus būtu katastrofa tūrisma nozarei, šorīt intervijā Latvijas Radio sacīja Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas (LVRA) izpilddirektore Santa Graikste.
Viņa norādīja, ka augustā "airBaltic" pārvadājusi divus miljonus pasažieru, no kuriem daudzi ierodas Latvijā kā tūristi.
""airBaltic" ir Latvijas "Nokia"," sacīja Graikste, uzsverot, ka aviokompānija piegādā lielu daļu klientu tūristu mītnēm un restorāniem.
"airBaltic" aiziešana no Latvijas tirgus ļoti negatīvi ietekmētu ne tikai tūrisma nozari, bet visu valsts ekonomiku kopumā, brīdināja LVRA izpilddirektore.
Graikste pauda cerību, ka nesaskaņas starp "airBaltic" akcionāriem tiks atrisinātas, tiks nodrošināta lidostas attīstība un jauna termināļa būvniecība.
Jātiek skaidrībā, kāpēc "airBaltic" meklē iespējas pārcelt savu darbību ārpus Latvijas, norādīja LVRA pārstāve, atgādinot, ka šis nav vienīgais gadījums. Piemēram, pagājušajā gadā, kad tūristu mītnēm netika piemērota samazinātā pievienotās vērtības nodokļa likme, vairāki lielie viesnīcu tīkli apsvēra iespējas pārcelt darbību uz valstīm, kur ir labvēlīgāka nodokļu politika.
Jau ziņots, ka "airBaltic" prezidentam Bertoltam Flikam piederošais uzņēmums SIA "Baltijas aviācijas sistēmas" gatavojas ienākt Lietuvas tirgū, nākamā gada aprīlī sākot lidojumus no Viļņas, pirmdien preses konferencē paziņojuši Lietuvas satiksmes ministrs Eliģijs Masjulis un uzņēmuma īpašnieki Fliks un Kristians Kirheiners.
Lietuvā uzņēmums dibinās jaunu lidsabiedrību ar citu nosaukumu, kas būs reģistrēta Viļņā. Jaunais zīmols tiks prezentēts janvārī. Plānots, ka jaunās kompānijas sākotnējās investīcijas būs 3,5 miljoni litu (714 000 latu), bet vēlāk pieaugs līdz 69 miljoniem litu.
Latvijas valdības pārstāvji pauduši neapmierinātību ar Flika darbībām, vienlaicīgi vadot "airBaltic" un plānojot konkurējoša uzņēmuma aktivitātes kaimiņvalsts aviotirgū.