"Latvijas dzelzceļš" šogad darbinieku skaitu jau samazinājis par aptuveni 1000

© Ģirts Ozoliņš/F64 Photo Agency

VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) līdz šim darbinieku skaitu samazinājis par aptuveni 1000 cilvēkiem, pastāstīja uzņēmuma pārstāve Ella Pētermane.

Viņa skaidroja, ka darbinieku skaita optimizācija skar visus reģionus, kuros atrodas LDz struktūras. Visvairāk optimizācija skar Rīgas, Pierīgas un Latgales reģionu, ņemot vērā, ka šajos reģionos ir vislielākais nodarbināto skaits.

Darba attiecības tiek pārtrauktas ar administrācijas un tehniskajiem darbiniekiem, kuru funkcijas pārklājas, vai arī kurus, saistībā ar kravu apjoma samazināšanos, vairs nav nepieciešamības nodarbināt.

Darbinieku skaita samazināšana notiek atbilstoši gada sākumā pieņemtajam valdes lēmumam, kas paredz 2020.gadā darba tiesiskās attiecības pārtraukt ar aptuveni 1500 darbiniekiem.

Izmaiņas gada sākumā apstiprinātajā plānā pagaidām nav paredzētas.

Kā ziņots, LDz līdz šā gada beigām plāno pārtraukt darba tiesiskās attiecības ar aptuveni 1500 darbiniekiem.

Pētermane norādīja, ka 2019.gads gan koncernam, gan visai Latvijas transporta un tranzīta nozarei ir bijis satricinājumiem bagāts - gan fosilo izejvielu cenu samazinājuma globālajos finanšu tirgos un attiecīgi mazāka to pārvadājumu apmēra dēļ, gan arī reģiona ekonomiskās un politiskās situācijas dēļ ir pieredzēts būtisks ienākošo un izejošo kravu apmēra samazinājums.

"Lai nodrošinātu mūsdienīgāku un klientam draudzīgāku darbības modeli, kā arī samazinātu uzņēmuma izmaksas un palielinātu tā efektivitāti, jau kopš 2019.gada vasaras LDz aktīvi pārskata visas funkcijas un darba organizācijas procesus, kā arī ir būtiski samazinājis uzņēmuma izmaksu pozīcijas," skaidroja LDz valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs.

Viņš pauda, ka, ņemot vērā pašreizējās un arī prognozējamās starptautisko kravu pārvadājumu tendences, LDz pārskata arī visus tehnoloģiskos procesus, lai maksimāli efektīvi nodrošinātu pamatfunkciju - dzelzceļa transporta infrastruktūras uzturēšanu atbilstoši visiem Latvijas un starptautiskajiem drošības un kvalitātes standartiem.

Turklāt, ņemot vērā kravu pārvadājumu negatīvās tendences un nepieciešamību būtiski paaugstināt LDz saimnieciskās darbības efektivitāti, tādējādi stabilizējot uzņēmumu, līdz ar uzņēmuma pamatdarbības nodrošināšanas izmaksu būtisku samazinājumu, uzņēmums līdz 2020.gada beigām plāno pārtraukt darba tiesiskās attiecības ar aptuveni 1500 darbiniekiem.

"Nenoliedzami, darbinieku skaita samazināšana jebkura uzņēmuma dzīvē ir sāpīgs lēmums, tomēr esmu pārliecināts, ka mums ir jāsper šāds solis, lai LDz šogad spētu atjaunot savu finanšu līdzsvaru un nākotnē - pelnītspēju un konkurētspēju reģiona un starptautiskajā tirgū," pauda Kleinbergs.

LDz šogad 1.janvārī strādāja 6265 darbinieki, savukārt visa LDz koncerna darbinieku skaits šā gada sākumā sasniedza 9950 cilvēkus.

"Latvijas dzelzceļš" ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums.

Koncernā ietilpst arī sešas meitassabiedrības - "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDZ Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums "LDZ infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums "LDZ ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDZ apsardze", kā arī loģistikas uzņēmums "LDZ loģistika".

Ekonomika

Zaļo un zemnieku savienības (ZZS) valde šodien spriedusi par tālāko rīcību nākamā Latvijas Bankas prezidenta jautājumā, bet gala lēmumu par to, vai uz amatu būtu virzāms "Attīstības finanšu institūcijas "Altum"" ("Altum") valdes priekšsēdētājs Reinis Bērziņš, vēl nepieņēma.