Reklāmas un mediju nozare Covid-19 sekas jutīs vēl divus trīs gadus

© f64

Latvijas reklāmas un mediju nozare Covid-19 dēļ šobrīd piedzīvo būtisku ieņēmumu samazinājumu un šīs krīzes sekas nozare izjutīs vēl divus trīs gadus, prognozē Latvijas Reklāmas asociācijas valdes priekšsēdētāja Baiba Liepiņa.

"Šī negatīvā ietekme uz nozari būs jūtama vēl ilgi - vismaz divus trīs gadus," sacīja Liepiņa.

Viņa norādīja, ka atbilstoši līdzšinējai pieredzei nozarē apgrozījums parasti aug straujāk nekā iekšzemes kopprodukts (IKP), taču, ja ekonomikā ir kritums, nozarē samazinājums ir lielāks nekā IKP kritums. Savukārt atbilstoši Latvijas Bankas jaunākajām prognozēm Latvijas IKP šogad varētu samazināties par 7%.

"Ja IKP samazinās par 7%, tad mūsu nozarē kritums var būt pat 20%, kas ir ļoti skarbi" teica asociācijas vadītāja.

Liepiņa gan norādīja, ka šobrīd precīzas prognozes par turpmāko situāciju nav iespējams izteikt, jo vēl ir tikai maijs.

"Īpatnība, kas ir mediju tirgū, - mums nav iespējams kompensēt radušos zaudējumus. Ja ražojošs uzņēmums var mēģināt iepriekš ciestos zaudējumus kompensēt vēlāk dažādos veidos, piemēram, eksporta tirgos vai ar jauniem kanāliem, agresīvākām kampaņām, tad mediju tirgū tas nav iespējams. Mediji pārdod raidlaiku, un arī auditorija tiem strauji nevar pieaugt, tādēļ vēlāk šos zaudējumus, kas radušies martā, aprīlī, vienkārši nav iespējams atgūt," skaidroja Liepiņa.

Asociācijas vadītāja arī norādīja, ka nozarei turpmāk nāksies piemēroties jaunajiem apstākļiem.

"Šobrīd ir jāsaprot, kā dzīvot tālāk. Ir skaidrs, ka mums ir jāpieņem jaunie apstākļi un mēs esam un būsim spiesti ar tiem sadzīvot," teica Liepiņa.

Jau vēstīts, ka atbilstoši Latvijas Reklāmas asociācijas datiem pagājušajā gadā mediju reklāmas tirgus Latvijā veidoja 81,971 miljonu eiro, kamēr 2018.gadā - 85,2 miljonus eiro.