Soross interesējas par airBaltic akciju iegūšanu

© Scanpix

Finansists Džordžs Soross izteicis vēlmi iegūt daļu Latvijas valstij piederošo lidsabiedrības Air Baltic Corporation (airBaltic) kapitāldaļu, ziņo Baltijas biznesa ziņu portāls bbn.ee Igaunijā.

Tikmēr valsts kapitāldaļu turētājs – Satiksmes ministrija (SM) – un premjers norāda, ka pašlaik neesot plānota airBaltic akciju nodošana pārdošanai.

Tieši Dž. Sorosa vārds ir saistīts ar Ķīnas aviokompāniju Hainan Airlines, kurai jau ir sadarbība ar airBaltic. Dž. Sorosam pieder 20 procentu akciju Grand China Air uzņēmumā, kam savukārt pieder Hainana Airlines. Ķīniešu lidsabiedrība ir izteikusi Latvijas Ministru prezidentam Valdim Dombrovskim (Vienotība) vēlmi iegādāties visas vai daļu no valstij piederošajām 52,6 procentiem kapitāldaļu. Lai saglabātu nacionālās lidsabiedrības statusu, plānots, ka 4,7 procenti joprojām varētu palikt valsts uzraudzībā, taču pārējo lielāko daļu pārdotu. Jau maijā premjers tikās ar Hainan Airlines pārstāvjiem un pārrunāja iespējamo valstij piederošo airBaltic kapitāldaļu pārdošanu, taču ar Dž. Sorosu viņš neesot ticies.

"Premjeram nav nedz bijusi saruna ar Dž. Sorosu, nedz arī ir zināma it kā izrādītā Dž. Sorosa interese par airBaltic," Neatkarīgajai skaidro V. Dombrovska preses sekretāre Līga Krapāne un turpina, "par aviokompānijas valstij piederošo daļu pārdošanu nav runas vispār, jo pašlaik tirgus cenas piedāvājums nav adekvāts uzņēmuma vērtībai. Līdz ar to šis jautājums nav aktuāls. Pie tā iespējams atgriezties tikai tad, kad tirgus situācija kļūs labvēlīgāka šādiem darījumiem."

Ka airBaltic valsts kapitāldaļu izlikšana pārdošanā nav dienaskārtībā, apstiprina to turētājs SM. "Ne satiksmes ministram, ne SM nav bijušas nekādas sarunas par Latvijas valstij piederošo airBaltic kapitāla daļu pārdošanu ne ar vienu interesentu, tajā skaitā ar medijos izskanējušajiem Ķīnas investoriem," uzsver SM sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Ilze Eida. SM atkārtoti norāda, ka neatbalsta Latvijas valstij piederošo airBaltic kapitāla daļu pārdošanu, jo šā gada pavasarī valsts ir ieguldījusi uzņēmuma pamatkapitālā gandrīz 15 miljonus latu.

"Esam gandarīti, ka beidzot atklātībā nonācis tas, ka airBaltic ir privatizējamo uzņēmumu sarakstā. BAS ir par caurspīdīgu un nesasteigtu privatizācijas procesu. Potenciālo investoru interese par airBaltic ir diezgan liela. Par šiem jautājumiem esam sūtījuši konfidenciālu vēstuli arī SM. Minētās informācijas sakarā mūsu pusē joprojām tiek ievērota konfidencialitāte," saka airBaltic (47,2 procentu akciju) līdzīpašniekam Bertoltam Flikam piederošā uzņēmuma Baltijas Aviācijas sistēmas (BAS) preses pārstāvis Juris Pētersons.

Zīmīgi, ka jautājumus saistībā ar airBaltic iespējamo kapitāldaļu pārdošanu visaktīvāk komentē tieši Vienotības pārstāvji – premjers un ekonomikas ministrs Artis Kampars, kurš neslēpj, ka valstij uzņēmējdarbību vajadzētu nodot uzņēmēju rokās. Savukārt ar Vienotības ieteikumu amatā ieceltā Privatizācijas aģentūras valdes priekšsēdētāja Iveta Zalpētere atklāj, ka valdība 2008. gadā ir pieņēmusi lēmumu nenodot airBaltic privatizācijai, lai gan jau 2006. gadā trīs interesenti – SIA Impero Investments, SIA Alto un fiziska persona Oskars Galanders – uz to bija pieteikušies.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.