Gauss: "airBaltic" mērķis joprojām ir palielināt floti līdz 80 "Airbus" lidmašīnām

© Oksana Džadana/F64 Photo Agency

Latvijas nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" mērķis joprojām ir līdz 2025.gadam nodrošināt lidojumus ar līdz pat 80 "Airbus A220-300" lidmašīnām un īstenot lidsabiedrības akciju sākotnējo publisko piedāvājumu, norādīja lidsabiedrības izpilddirektors Martins Gauss.

"Mūsu lidsabiedrība bija uz ļoti stabila ceļa, lai realizētu biznesa plānu. Šī gada pirmie mēneši atkal uzrādīja rekordlielu pasažieru skaitu un ienākumus. Globālā krīze vien divu mēnešu laikā apturējusi visus pēdējos astoņos gados gūtos panākumus. Līdzīgi kā citām lidsabiedrībām, pamats mūsu veiksmīgajam biznesam ir pilnībā mainījies," pauda Gauss.

Viņš pauda pateicību par Latvijas valsts lēmumu ievērojami palielināt "airBaltic" pamatkapitālu, norādot, ka šī krīze pieprasa ārkārtējus pasākumus, lai pārvarētu tās radīto ekonomisko ietekmi. Latvijas valdības tālredzīgais lēmums nodrošinās iespēju "airBaltic" sniegt plašu savienojamību arī nākotnē, norādīja Gauss.

Viņš skaidroja, ka ar jauno pamatkapitālu lidsabiedrība īstenos biznesa plānu "Destination 2025 Clean", kas koncentrēsies uz jaunu sākumu, līdzko atjaunosies starptautiskie lidojumi. "Tas mums nodrošinās iespēju atgriezties uz izaugsmes ceļa, kad mazināsies Covid-19 krīzes radītā ietekme. Baltijas valstīm būs spēcīga lidsabiedrība, kas reģionu savieno ar pasauli," pauda Gauss.

"airBaltic" vadītājs informēja, ka jaunais biznesa plāns "Destination 2025 Clean" tuvākajos gados paredz samazinātu floti, un sākotnēji lidojumi tiks atsākti ar 22 "Airbus A220-300" lidmašīnām. Šis jaunais plāns ņem vērā samazināto kapacitāti 2020. un 2021.gadam, tajā pašā laikā prognozējot atgriešanos pie izaugsmes ar līdz pat 50 "Airbus A220-300" lidmašīnām līdz 2023.gada beigām.

"Esam noteikuši trīs galvenās prioritātes, lai spētu virzīties uz priekšu - palikšanu, biznesa modeļa pārskatīšanu un izaugsmi. Pirmajā posmā mūsu galvenais mērķis bija panākt ievērojamu izmaksu samazinājumu. Tas ietvēra pārskatītus maksājumu grafikus ar visiem mūsu piegādātājiem, darbinieku skaita samazināšanu un visu jauno investīciju atlikšanu, kā arī vadības atalgojuma samazināšanu," skaidroja Gauss, piebilstot, ka pašreiz ir "airBaltic" biznesa modeļa pārskatīšanas procesā, lai spētu atgriezties labāki nekā pirms tam. Uzņēmums arī plāno modernizēt savu produktus, kļūt videi draudzīgāki un vieglāk pieejami saviem klientiem.

Gauss pauda, ka papildu pamatkapitāls nodrošina lidsabiedrībai iespēju atgriezties pie sava pašreizējā plāna trešā pīlāra - izaugsmes. "Mūsu mērķis joprojām ir līdz 2025.gadam nodrošināt lidojumus ar līdz pat 80 "Airbus A220-300" lidmašīnām un īstenot lidsabiedrības akciju sākotnējo publisko piedāvājumu," uzsvēra "airBaltic" vadītājs.

Viņš skaidroja, ka tad, kad tiks atcelti ierobežojumi, "airBaltic" plāno sākt darbību ar dažām "Airbus A220-300" lidmašīnām. Atjaunojoties pieprasījumam, paredzēts pakāpeniski pievienot flotei vienu lidmašīnu nedēļā. Pirmajā nedēļā lidojumus veiks uz vairāk nekā desmit galamērķiem.

Jau ziņots, ka Ministru kabinets ceturtdien vienojās "airBaltic" pamatkapitālā ieguldīt līdz 250 miljoniem eiro, žurnālistiem pēc sēdes teica Ministru prezidents Krišjānis Kariņš (JV).

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) skaidroja, ka ar šo lēmumu valsts līdzdalība uzņēmumā palielināsies līdz 91% un šis ieguldījums tiks saskaņots ar Eiropas Komisiju.

Ministrs stāstīja, ka valsts līdzekļi apjomā līdz 250 miljoniem eiro uzņēmumā tiks ieguldīti trīs etapos, vērtējot situāciju nozarē. "Piesardzīgi skatīsimies, vai ir tiešām nepieciešam ieguldīt visu valsts ieguldīto summu - sāksim ar 204 miljoniem eiro pirmajā etapā un arī ar iepriekš atbalstīto pamatkapitāla palielinājumu 36 miljonu eiro valsts aizdevuma konvertāciju. Un tad skatīsimies, kā nozare attīstās, kāda ir situācija, vai ir nepieciešami papildu ieguldījumi," pauda Linkaits.

"airBaltic" padome 23.aprīlī apstiprināja jauno uzņēmuma vadības izstrādāto uzņēmuma biznesa plānu. Jaunais plāns paredz samazināt lidmašīnu floti nākamajiem gadiem, sākotnēji atsākot lidojumus ar 22 "Airbus A220-300" lidmašīnām. Jaunajā plānā ir ņemta vērā samazinātā sēdvietu kapacitāte 2020. un 2021.gadam, vienlaikus paredzot atgriešanos pie izaugsmes ar 50 "Airbus A220-300" lidmašīnām līdz 2023.gada beigām. Papildu 30 "Airbus A220-300" lidmašīnu pasūtīšanas iespēja paliek nākotnes izaugsmei.

Latvijas valstij patlaban pieder 80,05% "airBaltic" akciju, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam "Aircraft Leasing 1" - gandrīz 20% akciju.

"airBaltic" pamatkapitāls ir 256 472 824 miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" informācija.

Ekonomika

Zaļo un zemnieku savienības (ZZS) valde šodien spriedusi par tālāko rīcību nākamā Latvijas Bankas prezidenta jautājumā, bet gala lēmumu par to, vai uz amatu būtu virzāms "Attīstības finanšu institūcijas "Altum"" ("Altum") valdes priekšsēdētājs Reinis Bērziņš, vēl nepieņēma.