"Maxima Latvija": Ekonomikas sildīšanai jāsamazina PVN likme piena un gaļas produktiem

© f64

Lai pēc ārkārtējās situācijas sildītu ekonomiku un Latvijas ģimeņu rīcībā atstātu mazliet vairāk naudas, būtu jāsamazina pievienotās vērtības nodokļa (PVN) likme arī piena un gaļas produktiem, līdzīgi kā tas ir attiecībā uz augļiem un dārzeņiem, norāda "Maxima Latvija" valdes priekšsēdētājs Viktors Troicins.

Viņš uzsvēra, ka tas stimulētu ekonomiku un stabilizētu Latvijas iedzīvotāju pirktspēju. Tāpat būtu jānovēro, kas ir labākā pieredze citur Eiropā, un to vajadzētu realizēt bez lieliem birokrātiskiem šķēršļiem, piebilda Troicins.

Troicins pastāstīja, ka pārtikas tirdzniecība no ārkārtējās situācijas un ierobežojumiem ir cietusi mazāk, salīdzinoši ar mazumtirdzniecību kopumā. "Taču mūsu attīstība ir cieši saistīta ar ekonomikas attīstības kopumā un no pircēju pirktspējas. Tādēļ mēs atbalstām ikvienu valdības lēmumu, kas ir vērsts uz ekonomikas stabilizāciju," sacīja Troicins.

Vienlaikus viņš pauda, ka ir grūti prognozēt, kad beigsies epidēmijas krīze un kad beigsies ekonomiskā krīze. Pēc Troicina paustā, izmaiņas būs un tās būs būtiskas.

"Paies diezgan ilgs laiks līdz Latvijas ekonomika un mazumtirgotāji atgriezīsies iepriekšējā stāvoklī. Mēs esam gatavi pielāgoties un arī dot savu artavu situācijas uzlabošanai valstī, atbalstot gan Latvijas iedzīvotājus, gan dažādas labdarības organizācijas un kopienas," viņš pauda.

LETA jau ziņoja, ka "Maxima Latvija" pagājušajā gadā strādāja ar 836,727 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 7,7% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa pieauga par 25,5% un bija 27,496 miljoni eiro.

Kompānija "Maxima Latvija" reģistrēta 2000.gada novembrī, un tās pamatkapitāls ir 4,91 miljons eiro. "Maxima Latvija" vienīgais īpašnieks ir Nīderlandē reģistrētais uzņēmums "Lincoln Land Erste", bet patiesais labuma guvējs - bagātākais Lietuvas iedzīvotājs Nerijs Numavičs.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais