Ar sapratni aicina attiekties pret lidsabiedrībām par naudas atmaksas pieprasījumu apstrādi

© Dmitrijs Suļžics/ F64 Photo Agency

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) aicina aviokompāniju klientus būt saprotošiem par naudas atmaksas pieprasījumu apstrādes ilgumu, norādīja PTAC pārstāve Evija Lene.

Ņemot vērā atcelto lidojumu skaitu saistībā arī Covid-19 pandēmiju un ierobežojumiem visā pasaulē, PTAC turpina pieaugt saņemto konsultāciju un iesniegumu skaits par avio pakalpojumiem.

Patērētāji vēršas PTAC ar jautājumiem kā rīkoties situācijās, ja atcelts reiss, cik ilgā laikā aviokompānijai jāatmaksā samaksātā nauda un kā rīkoties, ja reiss vēl nav atcelts.

Lene norādīja, ka situācijā, kad Covid-19 pandēmijas dēļ aviokompānija ir atcēlusi lidojumu, tā izsūta patērētājam informāciju par iespējamiem situācijas risinājumiem - lidojum maiņu, naudas atmaksu vai vaučera saņemšanu no lidsabiedrības.

PTAC aicina patērētājus būt saprotošiem un ņemt vērā, ka pie aviokompānijām griežas ļoti liels skaits patērētāju līdz ar to pieprasījumu apstrādes laiks var ieilgt.

Jau vēstīts, ka Latvijā līdz 12.maijam ir izsludināta ārkārtējā situācija koronavīrusa izraisītās saslimšanas Covid-19 izplatības dēļ. Tostarp kopš 17.marta ir apturēti starptautiskie pasažieru pārvadājumi.

Ekonomika

Jau noteiktajam iemaksu samazinājumam pensiju otrā līmeņa uzkrājumos likumsakarīgi sekos atļauja daļu no otrajā līmenī uzkrātās naudas pārlikt uz pensiju pirmo – uz Latvijas valsts uzturētu līmeni. Ar diviem dažādiem priekšlikumiem par naudas pārlikšanas kārtību vakar klajā nāca Labklājības ministrija un Latvijas Banka.

Svarīgākais