PTAC: Cilvēki biežāk sūdzas par parādu piedziņu, uzskatot, ka krīzes laikā parādi nav jāatprasa

© f64

Latvijā ārkārtējās situācijas laikā ir pieaudzis iedzīvotāju sūdzību skaits par parāda piedzinējiem, taču cilvēki šo pakalpojumu joprojām neizprot, ceturtdien intervijā Latvijas Radio sacīja Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) direktore Baiba Vītoliņa.

Viņa skaidroja, ka iedzīvotāji ir vērsušies PTAC, uzskatot, ka krīzes laikā parādi nebūtu jāpiedzen, ka šāda rīcība no komersantu puses ir neētiska, kā arī cilvēki nezin, ka parāda piedzinējs ņem maksu pakalpojumu.

"Daudziem cilvēkiem šobrīd ir īpaši grūti, bet, ja vēl prasa atmaksāt parādus, kas jau tiek kavēti, tad viņi jūtas neapmierināti. Pamatā parāda piedziņas pakalpojums cilvēkiem bieži vien ir nesaprotams, tostarp cilvēki nesaprot, ka par parāda piedziņu ir jāmaksā papildus," teica Vītoliņa.

Vienlaikus PTAC vadītāja uzsvēra, ka parāda piedzinējiem, iespēju robežās, šajā ārkārtējās situācijas laikā vajadzētu dot iespēju atmaksāt parādus ilgākā termiņā.

"Parādi viennozīmīgi ir jāmaksā un krīzes laiks nav izņēmums, bet, ja cilvēks tiešām konkrētajā brīdī samaksāt nevar, ir jāvēršas pie parāda piedzinēja un šo jautājumu jārisina," teica Vītoliņa, piebilstot, ka arī ārpus krīzes viena no pamata problēmām, kāpēc sākas vēl lielākas problēmas, ir tas, ka cilvēki nerunā ar komersantiem, bet slēpjas.

Tāpat PTAC vadītāja atzina, ka Latvijas iedzīvotāju izpratne par finanšu jautājumiem pēdējā laikā nav būtiski augusi.

Viņa minēja, ka ārkārtējās situācijas laikā daudzi kredītņēmēji vēlas kredītbrīvdienas, taču ne visi saprot, kas ir kredītbrīvdienas, tostarp nav informēti, ka aizdevums jebkurā gadījumā vēlāk būs jāatmaksā, kā arī, ka kredītbrīvdienu laikā ir jāmaksā procenti par aizdevumu.

Vienlaikus Vītoliņa atzīmēja, ka PTAC rīcībā pagaidām nav datu, vai ārkārtējās situācijas laikā palielinās izsniegto ātro kredītu apmērs.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais